Acțiunile Richemont, proprietarul brandului de lux Cartier, au crescut cu 16%, după ce grupul a raportat o creștere de 10% a vânzărilor în al treilea trimestru fiscal, în pofida unei cereri mai scăzute din partea Chinei.
Vânzările au ajuns la 6,2 miliarde de euro (6,38 miliarde de dolari) la cursuri de schimb constante, în cele trei luni încheiate în decembrie, marcând cel mai mare nivel trimestrial înregistrat vreodată de brandul elvețian de lux. Rezultatul a depășit semnificativ creșterea de 1% anticipată de analiști, conform unui consens citat de RBC, potrivit Reuters.
Acțiunile Richemont au crescut cu 15,8%, scrie News.ro.
Semnal pozitiv pentru sectorul de lux european
Știrea a impulsionat și alte acțiuni din sectorul de lux, precum Christian Dior, LVMH și Hermès, rezultatele Richemont fiind interpretate ca un semnal pozitiv pentru sănătatea pieței de lux din Europa în perioada sărbătorilor.
Richemont a raportat o creștere de două cifre a vânzărilor în toate regiunile, cu excepția regiunii Asia-Pacific, unde vânzările au scăzut cu 7%. Cea mai mare scădere, de 18%, a fost înregistrată în regiunile combinate ale Chinei continentale, Hong Kong și Macao.
China, un motor principal al cererii pentru produse de lux în trecut, a devenit un factor de încetinire pentru acest sector, confruntându-se cu o încetinire economică post-pandemică.
CITEȘTE ȘI Mari constructori români s-au unit și merg împreună să construiască spitaleSchimbări la conducere și volatilitate pe piață
Prețul acțiunilor companiei elvețiene a fost volatil în ultimul an, în contextul unei restructurări a conducerii de top și al fluctuațiilor mai ample din piața de lux.
Totuși, numirea lui Nicolas Bos, fost lider al brandului Van Cleef & Arpels din cadrul grupului, în funcția de CEO, în luna mai, a fost primită pozitiv, ducând la o creștere semnificativă a acțiunilor.
Acțiunile Richemont au crescut cu 28,75% de la începutul anului.