Președintele Autorității de Supraveghere Financiară, Mișu Negrițoiu, a confirmat astăzi, în cadrul unei dezbateri cu reprezentanții pieței, informațiile publicate în premieră de Profit.ro privind intrarea unor noi jucători pe piața asigurărilor: “Confirm ce a anunțat Profit.ro. DallBogg va intra în România. E adevărat și că o firmă irlandeză vrea să intre în România''.
Șeful ASF a arătat că există patru noi asigurători RCA care sunt deja notificați.
Profit.ro o a anunțat în premieră, săptămâna trecută, că DallBogg, companie de asigurări deținută de mai mulți cetățeni bulgari cu reședința în Elveția, este foarte aproape de a intra direct pe piața din România. Reprezentanții societății au ajuns la o înțelegere cu membrii nou înființatului Patronat al Brokerilor de Asigurare din România (PRBAR) în ceea ce privește vânzarea de polițe RCA și sunt foarte aproape să bată palma și cu unul dintre cei mai importanți specialiști în constatarea și administrarea dosarelor de daună, Păvălașcu Risk Consultants, reprezentantul în România al Crawford, lider mondial în regularizarea daunelor din asigurări.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Societatea din Bulgaria, intrată relativ recent în afacerile cu polițe RCA și specializată în trecut pe afaceri în zona medicală, încearcă încă de la jumătatea anului trecut să obțină avizul ASF pentru a vinde RCA în România.
Așa cum a mai arătat Profit.ro, ea este prezentă deja în România prin asigurările vândute românilor care au ales să își înmatriculeze mașinile în Bulgaria pentru a evita taxa de mediu.
Imaginea firmei în piața de asigurări din România nu este una foarte bună, având în vedere că pe rolul instanțelor există mai multe dosare, unele implicând victime, în care DallBogg i se cere plata unor daune semnificative. Mai mult, spun specialiști consultatți de Profit.ro, DallBogg ar avea unele probleme inclusiv la nivelul Consiliului Birourilor,organizație care aduna toate Birourile Carte Verde din lume. Cu alte cuvinte, în ceea ce privește plățile transfrontaliere, urmare a accidentelor provocate in anumite țări de șoferi cu mașini înmatriculate în alte țări, DallBogg nu ar avea un comportament corect de plată.
Totuși, bulgarii, care au avut pe 25 ianuarie și o întâlnire cu reprezentanți ai ASF, au demonstrat, spun sursele Profit.ro, că au avut un comportament normal în ceea ce privește plata daunelor în Bulgaria și Grecia, țări în care își desfășoară cu precădere afacerile.
De exemplu, la Banca Națională a Greciei, instituție care are ca atribuție și supravegherea pieței asigurărilor, nu au înregistrat nicio reclamație, după cum se pare că au demonstrat cu acte bulgarii.
Inclusiv oficialii ASF ar fi avut o atitudine pozitivă în ceea ce privește intențiile DallBogg. În aceste condiții, până la începutul verii, este foarte posibil ca firma din Bulgaria să subscrie deja pe piața din România. De altfel, este și un moment prielnic pentru ei, având în vedere că nimeni nu poate răspunde la întrebarea "ce se va întâmpla cu prețurile RCA după expirarea perioadei de plafonare?"
Concurență pe piața RCA. Bulgarii vor veni cu prețuri sub media din România. Cheia este la regularizatorul de daune
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Transformări fără precedent pe piața asigurărilor. Jucători noi și primul RCA de nișă din istorieUn element cheie pentru aprobarea solicitărilor DallBog îl reprezintă garanția faptului că firma din Bulgaria va și achita daunele către păgubiți. Această garanție va veni, cel mai probabil, de la Păvălașcu Risk Consultants(PRC), unul dintre cei mai importanți loss adjusteri din România și reprezentanții celei mai mari companii de profil din lume, Crawford.
Sursele Profit.ro spun că PRC este în negocieri avansate pentru a prelua activitatea de regularizare a daunelor. Una dintre condițiile importante este ca DallBogg să accepte ca întregul proces de constatare și avizare a daunelor să fie susținut de PRC, mai spun sursele Profit.ro.
Venirea unui nou jucător pe piața locală a RCA, în condițiile în care își va și respecta obligațiile privind plata daunelor, reprezintă una dintre puține soluții pentru limitarea prețurilor RCA la niveluri sustenabile pentru șoferi, în condițiile în care, după 19 mai, plafonarea tarifelor nu va mai fi valabilă.
DallBogg nu sunt singurii interesați să intre pe piața noastră. Profit.ro a mai anunțat că printre doritori se află și o firmă parte a unui grup irlandez, prezent deja în România printr-o companie specializată în leasing operațional, informație confirmată astăzi oficial de șeful ASF. Este vorba de Euro Insurancem, care vor lucra pentru Leaseplan Insurance, parte din același grup cu LeasePlan România.
Irlandezii au toate șansele să devină prima firmă de asigurări din România care va vinde RCA de nișă. Concret, afacerile lor se vor limita la parcul LeasePlan România, adică în jur de 10.000 de mașini.
LeasePlan Insurance a găsit deja și un partener specializat în regularizări de daună care va lucra pentru ei dosarele din România.
CITEȘTE ȘI FOTO DOCUMENT Reduceri de taxe și facilități sociale, dar și creșterea plafonului pentru plata TVA, pregătite de FinanțeEste același model utilizat și de bulgarii de la DallBogg și care va fi aplicat, cel mai probabil, și de alte firme care vor intra pe piața locală a asigurărilor în baza “pașaportului european”. Avanatajul major al acestei abordări este că nu presupune deschiderea unei sucursale sau angajarea de personal, costurile administrative fiind, astfel, mult mai mici decât cele ale unei firme locale supravegheate de ASF.
De altfel, loss adjuster-ul cu care vor lucra irlandezii este același pe care și-l doresc și cei de la DallBogg, Păvălașcu Risk Consultants(PRC), reprezentantul în România al Crawford.
Leasingul operațional, afacerea LeasePlan România, care este și unul dintre cele mai mari nume din domeniu, nu presupune un transfer de propritate a automobilului, ca în cazul leasingului financiar, ci este, în fapt, un tip de închiriere în cadrul căruia mașina rămâne a companiei. LeasePlan este specializată pe zona corporate oferind inclusiv servicii de administrare a flotelor pentru companii importante.
Piața asigurărilor din România a început să se deschidă mai ales de la începutul lui 2016, când ASF-ul condus de Mișu Negrițoiu a luat decizia de a elimina mai multe bariere de intrare. Cea mai importantă mutare în acest sens a fost eliminarea condiției ca firmele ce doresc licență de RCA să aibă cel puțin un specialist în daune în fiecare județ al României.