Compania Astra Rail Industries, care la Arad are aproape 800 de angajați, la care se mai adaugă două fabrici, la Turnu Severin și Caracal, totalul angajaților fiind de 2.200 de oameni, este indicată în spațiul public ca având unele probleme, semnalate de analistul Doru Șupeală.
Informațiile de mai jos, prezentate în spațiul public, nu au fost confirmate de companie în mod oficial până la acest moment.

Este relatat că aproape 1.200 de angajați ai companiei, la care o firmă americană deține circa 75% din acțiuni, sunt în curtea fabricii, așteptând informații de la management după ce și-a oprit astăzi producția și operațiunile. Se spune că oprirea activității firmei ar urma să dureze până în toamnă, arată sursa citată.
"Compania miza pe intrarea în producție a unei comenzi mari, de vagoane pentru transport de sare. Lansarea în producție pentru această comandă a fost deocamdată amânată cu șase luni, fără ca motivul acestei amânări să fie cunoscut. Se speculează că ar exista o legătură cu noile politici economice ale Guvernului Trump.

Această veste a incertitudinii legate de comanda de vagoane de sare a produs agitație și nervozitate în rândul angajaților, care, ca de obicei în momentele tensionate, s-au adunat pe platoul din fabrica de la Arad, pentru a primi informații oficiale de la manageri.
După ce s-au adunat azi în curte și au discutat cu reprezentanții sindicatului, muncitorii au revenit în secții, la lucru", este arătat.

Astra Rail Industries este o companie românească producătoare de vehicule feroviare. A fost înființată în 2002 ca International Railway Systems, parte a activelor europene Trinity Industries.
În 2012, cele trei principale unități de producție românești ale IRS au fost regrupate sub numele de Astra Rail Industries, iar alte activități au fost vândute către terți.
În 2016, The Greenbrier Companies și Astra Rail au convenit să formeze o societate mixtă, deținută în proporție de 75% de compania americană Greenbrier.