Facebook a profitat de evenimentul pentru prezentarea excelentelor rezultate financiare din primul trimestru al anului pentru a scoate în evidență creșterea timpului alocat de utilizatori pentru folosirea ”familiei de aplicații” ale companiei.
”Oamenii din toată lumea petrec, în medie, 50 de minute pe zi folosind Facebook, Instagram și Messenger”, a spus Mark Zuckerberg în cadrul conferinței care a avut ca scop principal anunțarea cifrelor financiare ale primului trimestru.
Cele 50 de minute sunt calculate în cazul folosirii oricăreia din cele trei aplicații. Pentru a ajunge la acest rezultat, Facebook a împărțit timpul însumat de utilizare al celor trei aplicații la numărul de utilizatori.
Interesant este că Facebook nu s-a referit și la WhatsApp. Aplicația de chat cumpărată în 2014 se bucură de o popularitate mai mare decât Messenger, funcția de comunicare desprinsă din cadrul rețelei de socializare. Includerea ei ar fi trebui să crească media timpului de folosire al serviciilor Facebook.
În cadrul ”familiei de aplicații”, așa cuma numit-o Zuckerberg, se regăsesc 5 aplicații: Facebook, Messenger, WhatsApp, Instagram și Groups (aplicația dedicată grupurilor de discuții de pe Facebook). Cea din urmă este și cea mai puțin folosită, fiind posibilă o promovare mai agresivă a ei în viitorul apropiat, pentru creșterea bazei de utilizatori.
Strategia Facebook de separare a serviciilor pare să fi dat roade. Pe de o parte, compania americană nu a alipit rețelei de socializare serviciile achiziționate, precum Instagram, iar pe de altă parte, a separat funcția de chat și grupurile de discuții de rețeaua de socializare.
Funcționarea separată a serviciilor a permis Facebook o monetizare mult mai eficientă, după cum s-a văzut și din rezultatele financiare, unde Facebook aproape și-a triplat profitul, ajungând la 1,51 miliarde de dolari.