Cu numai câteva zile înainte de debutul conferinței WWDC (Worldwide Developers Conference), Phil Schiller a anunțat că Apple pregătește mai multe schimbări importante ce vor viza App Store, magazinul de aplicații pentru iOS.
Modificările vor aduce, pe de o parte, o schimbare a modului în care utilizatorii vor achiziționa aplicații, și, pe de altă parte, a procesului și procentului de remunerare a dezvoltatorilor.
În primul rând, Apple vrea ca aplicațiile să nu mai fie vândute printr-o plată unică, ci pe bază de subscripție. Practic, în locul unui preț plătit pentru achiziționarea aplicației, utilizatorul va plăti un abonament, la un anumit interval de timp, pentru închirierea serviciului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru developeri, asta va înseamna un venit continuu pe baza căruia va putea menține proiectul de dezvoltare. Mai mult, aceștia sunt motivați de Apple să treacă la sistemul de vânzare prin subscripție cu un procent mai mare din veniturile încasate.
Până acum, Apple reținea 30% din încasările realizate de orice aplicație vândută prin App Store. În cazul subscripțiilor, Apple va crește procentul ce revine dezvoltatorului de la 70%, la 85%.
Asta cu condiția ca dezvoltatorul să vândă abonamente pe o perioadă mai mare de un an. Practic, în primul an de subscripție se vor păstra procentele vechi, urmând ca după un an, dacă subscripția se păstrează, dezvoltatorul să primească 85% în loc de 70% din veniturile realizate.
Aplicațiile de smartphone reprezintă o adevărată industrie. Doar în cazul aplicațiilor de iOS, conform cifrelor prezentate de Apple, dezvoltatorii au obținut venituri totale de peste 40 de miliarde de dolari din 2008, când a fost lansat App Store, până în prezent. O treime din această sumă a fost obținută doar în 2015.
Schimbarea modelului de vânzare folosit în App Store va avea implicații pentru toate categoriile de aplicații, dar în special pentru jocuri. Acestea obțin trei sferturi din veniturile totale generate de aplicații, conform serviciul de analiză a pieței aplicațiilor, App Annie.
O altă schimbare ce vizează App Store este introducerea reclamelor. Apple va servi reclame la aplicații în pagina care afișează rezultatele căutărilor.
Dezvoltatorii s-au plâns dintotdeauna că Apple nu face suficiente eforturi pentru a ajuta utilizatorul să descopere aplicații noi. Acum, Apple, în loc să realizeze acest lucru printr-o optimizare a conținutului și interfeței App Store, le ”oferă” dezvoltatorilor posibilitatea de a plăti pentru ca aplicațiilor lor să fie afișate primele în cazul căutărilor după anumite cuvinte cheie. La fel ca în Google.
Singura mare diferență, conform lui Phil Schiller, este că Apple nu va furniza developerilor date despre utilizatori, cum fac Google și Facebook.
Reclamele nu vor fi afișate celor care au sub 13 ani, iar utilizatorii pot dezactiva colectarea datelor personale și urmărirea zonei.
App Store a fost lansat în 2008, la un an după primul iPhone. Inițial, Steve Jobs nu a vrut ca iPhone să ruleze aplicații create de alți dezvoltatorii decât Apple. Ulterior, modelul lansat de Apple a fost urmat de Google, iar acum inclusiv Microsoft îl folosește pe desktop.
Mai multe despre modificările la care va fi supus magazinul de aplicații pentru iOS, precum și o dată de lansare, am putea afla pe 13 iunie, când începe conferința dedicată dezvoltatorilor, WWDC.