După ce Guvernul francez a anunțat că va adopta o taxă pe serviciile de streaming muzical, Spotify a decis să-și facă poziția cunoscută retrăgându-și sponsorizările pentru două festivaluri muzicale.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Companiile care dețin servicii de streaming muzical, în frunte cu Spotify, nu sunt deloc mulțumite de intenția Franței de impune o taxă de 1,5% - 1,75%.
Toate companiile afectate au criticat măsura, însă, Spotify a fost, de departe, cea mai vocală, trecând rapid la fapte.
Imediat după anunțarea taxei, Spotify a anunțat că își va retrage sponsorizarea de la două festivaluri de muzică organizate în Franța.
Este o strategie similară, dar nu la fel de drastică, cu cea pe care compania suedeză a aplicat-o cu succes în Uruguay. Spotify a reușit să prevină o taxă similară, după ce a amenințat că se va retrage din această țară.
Deși nu a a avut curajul de a amenința că se retrage din Franța, Spotify speră că a tras un semnal suficient de puternic pentru a determina Guvernul francez să dea înapoi.
Oficialii francezi spun că taxa este menită să sprijine muzicienii francezi, banii încasați urmând să meargă la Centre National de la Musique.