Polițiști în mașini civile ar trebui să poată opri mașini și camioane pentru verificări și să-i amendeze pe șoferi dacă vor constata contravenții. Aceasta va fi una dintre măsurile asupra căreia va insista ministrul bulgar de Interne, Daniel Mitov, pentru a intensifica controlul pe drumurile publice, transmite 24Chasa, citat de Rador.
Informația e relevantă pentru miile de șoferi români care tranzitează Bulgaria fie pentru transportul de marfă, fie în scop turistic.
Amendamentele la Legea privind circulația rutieră pentru a permite ofițerilor de poliție să facă acest lucru au fost adoptate de cabinetul interimar al lui Dimităr Glavcev, dar nu au ajuns la vot în parlament.
De-a lungul anilor, Ministerul de Interne a încercat introducerea patrulelor „secrete”, prin diverse ordonanțe și alte regulamente, dar ulterior textele au fost abandonate. Motivul este că în multe cazuri, instanța respinge amenzile aplicate șoferilor, întrucât această atribuție a poliției nu este stipulată în lege.
„Ministerul de Interne va dispune sporirea controalelor polițienești, mai ales în zonele cu trafic intens. Vrem ca angajați ai ministerului să efectueze verificări și din automobile de serviciu neinscripționate”, a anunțat ministrul bulgar de interne, Daniel Mitov, în cadrul ultimei ședințe a guvernului de la Sofia. Miniștrii au fost însărcinați cu întărirea controalelor rutiere de către prim-ministrul bulgar Rosen Jeliazkov.
„Bulgaria este deja membră a spațiului Schengen. Aceasta presupune o creștere a traficului atât de mărfuri, cât și de persoane. Monitorizăm traficul pe arterele principale care prezintă un potențial pericol pentru participanții la trafic. Sarcina noastră este să protejăm sănătatea oamenilor. Prin urmare, Agenția pentru Infrastructură Rutieră, Agenția Națională pentru Venituri și Agenția Vamală, în coordonare cu Ministerul de Interne – Poliția Rutieră, toate trebuie să iasă și să efectueze controale în trafic”, a ordonat el. Premierul bulgar a insistat ca acestea să nu fie acțiuni sporadice sau să creeze un sentiment de intervenție excesivă a statului.
Potrivit datelor administrațiilor regionale, numai traficul din România a crescut cu 60-70% în luna ianuarie. 79.724 de autoturisme au trecut pe podul de la lângă Ruse – cu 31.000 mai mult pe an, în cazul transportului de marfă creșterea este de 1000 de camioane. În direcția România, în schimb, au trecut 121.202 de vehicule, iar anul trecut numărul acestora a fost de 89.000. Situația este similară și la podul de la Vidin – cu 20.000 de vehicule mai mult. Traficul autoturismelor a crescut cu 79%, cel al camioanelor – cu 15%.
CITEȘTE ȘI FMI monitorizează îndeaproape politicile comerciale ale administrației Trump, dar evită să facă evaluări clareDe asemenea, ministrul bulgar al agriculturii, Gheorghi Tahov, a cerut ca specialiștii de la Agenția Bulgară pentru Siguranța Alimentară să fie incluși în verificările rutiere. „Avem semnale că, de când suntem membri Schengen, intră fără nicio reglementare animale de origine neclară de pe teritoriul Greciei. Acest lucru este periculos pentru situația epizootică”, a motivat el.
Sancțiunile pentru încălcările rutiere ar trebui să fie maxime, a insistat Jeliazkov. „Într-o săptămână vreau oferte de muncă pentru Inspecția Auto de Stat 24/7. „Traficul intens nu are loc doar în timpul zilei”, a adăugat premierul. Și a reamintit că, în doar 6 luni din 2024, în Bulgaria au avut loc 1.100 accidente de camioane. „Ministrul bulgar al dezvoltării regionale, Ivan Ivanov, să analizeze modul de modernizare a sistemului de taxare și de creștere a procentului de colectare din acesta, dar fără a majora taxele”, a mai dispus premierul Rosen Jeliazkov.