Sorin Pojoca, co-fondator Synergy Therm: Segmentul de dermatocosmetice specializate este în plină ascensiune. Produsele cu eficiență medicală câștigă teren. Investițiile vor fi esențiale pentru creșterea în acest sector

Povești cu Profit   
Sorin Pojoca, co-fondator Synergy Therm: Segmentul de dermatocosmetice specializate este în plină ascensiune. Produsele cu eficiență medicală câștigă teren. Investițiile vor fi esențiale pentru creșterea în acest sector

Industria cosmeticelor, dermatocosmeticelor și a produselor farmaceutice este într-o continuă evoluție, influențată de factori precum avansurile tehnologice, cererea tot mai sofisticată a consumatorilor și reglementările stricte, spune, într-un interviu pentru Profit.ro, Sorin Pojoca, co-fondator Synergy Therm, companie producătoare de dermatocosmetice, prezentă pe piață din 2018.

Recent, Profit.ro a anunțat planurile Synergy Therm pentru 2025, ce vizează noi teritorii.

Urmărește-ne și pe Google News

“Dermatocosmeticele devin standardul de îngrijire personală, consumatorii orientându-se tot mai mult către produse care nu doar îmbunătățesc aspectul pielii, ci și oferă beneficii dovedite științific. Formulele dezvoltate împreună cu medici dermatologi și farmaciști sunt din ce în ce mai apreciate”, precizează acesta.

Producător român de cereale a vândut grâu Arabiei Saudite de zeci de milioane dolari CITEȘTE ȘI Producător român de cereale a vândut grâu Arabiei Saudite de zeci de milioane dolari

Produsele cu ingrediente naturale și tehnologii avansate, precum formulele bazate pe biotehnologie, peptide, colagen, acizi hialuronici și vitamine, adaugă el, sunt preferate de consumatori în detrimentul produselor convenționale, cererea pentru astfel de produse cunoscând o creștere accelerată.

De asemenea și produsele cu eficiență medicală câștigă teren.

“Consumatorii aleg tot mai des produse hipoalergenice, testate clinic și dermatologic, care tratează probleme precum acneea, rozaceea, hiperpigmentarea și sensibilitatea pielii”, afirmă antreprenorul.

Un impact semnificativ în evoluția pieței de cosmetice îl are și avansul tehnologiei, dar și digitalizarea.

“Creșterea influenței social media, a recenziilor online și a recomandărilor specialiștilor din domeniul medical determină brandurile să fie mai transparente și educative în comunicare”, spune el.

DN AGRAR semnează noi investiții: a doua fabrică de compost și panouri solare CITEȘTE ȘI DN AGRAR semnează noi investiții: a doua fabrică de compost și panouri solare

În plus, continuă acesta, creșterea accentuată a interesului pentru produse dermatocosmetice premium și soluții farmaceutice inovatoare deschide oportunități semnificative pentru companii, dar aduce și provocări.

“O oportunitate este dată de segmentul de dermatocosmetice specializate, care este în plină ascensiune. Apoi, pentru companiile ce activează în acest domeniu, o altă oportunitate este dată de colaborările cu farmaciile și clinicile estetice, care sunt un canal de vânzare tot mai puternic și care cresc vizibilitatea și credibilitatea produselor.

În plus, odată cu creșterea pieței online pentru produsele dermatocosmetice și farmaceutice,  farmaciile online și platformele specializate devin un canal de vânzare esențial. Și nu în ultimul rând, inovația în ambalaje sustenabile și eco-friendly, consumatorii fiind tot mai atenți la impactul ecologic al produselor pe care le folosesc”, explică Sorin Pojoca.

În plină ascensiune au fost și afacerile Synergy Therm care au crescut cu 113% în 2024, la 30 de milioane de lei și care sunt estimate să depășească 50 de milioane de lei în 2025. De altfel, ultimii 4 ani au fost de creștere accelerată pentru Synergy Therm.

În ceea ce privește provocările, Sorin Pojoca subliniază reglementările stricte și cerințele de conformitate, piața competitivă și fragmentată, educația consumatorilor, dar și costurile ridicate ale materiilor prime și producției.

INFOGRAFICE Piața de ceasuri și bijuterii din România - nivel record CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Piața de ceasuri și bijuterii din România - nivel record

“Dermatocosmeticele și produsele farmaceutice trebuie să respecte norme riguroase de siguranță și eficiență, iar adaptarea la acestea necesită resurse semnificative. În plus, concurența puternică impune brandurilor să inoveze constant și să își diferențieze produsele prin cercetare, calitate și marketing eficient.

Legat de educația consumatorilor și evitarea dezinformării, proliferarea conținutului online duce la o avalanșă de informații contradictorii, ceea ce impune brandurilor să joace un rol activ în educarea corectă a consumatorilor.

Iar în ceea ce privește costurile ridicate ale materiilor prime și producției, ingredientele de calitate, certificările și testările necesare în industria dermatocosmetică implică costuri mai mari, ceea ce poate afecta prețurile finale”, explică acesta.

Fabrica Synergy Therm este în Oradea și are în momentul de față o capacitate de 500.000 de unități pe lună, fiind în plin proces de extindere, după cum a anunțat Profit.ro. La finalizare, fabrica va putea produce 1,25 milioane de unități lunar. Circa 10% din producția fabricii merge și către export, în țări precum Spania, Italia, Marea Britania și SUA. 

FOTO Bolt extinde facilitățile la serviciile din România. Fără taxă de livrare CITEȘTE ȘI FOTO Bolt extinde facilitățile la serviciile din România. Fără taxă de livrare

“Piața dermatocosmeticelor și farmaceuticelor este dinamică și competitivă, dar reprezintă și o oportunitate majoră pentru brandurile care pun accent pe cercetare, transparență și inovație. Investițiile în formule avansate, colaborările cu specialiști și diversificarea canalelor de distribuție vor fi esențiale pentru creșterea în acest sector”, mai spune co-fondatorul Synergy Therm.

Portofoliul Synergy Therm cuprinde 37 de produse pentru îngrijirea tenului, a mâinilor sau pentru igiena orală, destinate femeilor și copiilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
sorin pojoca
synergy therm
dermatocosmetice