Grupul american Samsonite, cel mai mare producător mondial de valize și genți de călătorie, a anunțat vineri că va prelua producătorul american de genți de călătorie de lux Tumi pentru 1,8 miliarde de dolari, o operațiune care, potrivit analiștilor, îi va oferi Samsonite posibilitatea de a se extinde pe piața chineză a articolelor de lux, informează AFP.
Într-un comunicat remis Bursei de la Hong Kong, unde acțiunile Samsonite sunt cotate de cinci ani, grupul american a precizat că va plăti 26,75 dolari pentru fiecare acțiune Tumi, cu o treime mai mult decât valoarea înregistrată miercuri seara de titlurile Tumi, înainte de apariția zvonurilor privind o posibilă preluare.
"Aceasta este o achiziție care va transforma Samsonite. Ea va crește în mod semnificativ prezența noastră pe segmentul foarte atractiv al genților de lux', a precizat directorul general de la Samsonite, Ramesh Tainwala.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tumi, companie a cărei cifră de afaceri a crescut cu 4% până la 547,7 milioane de dolari în 2015, are în prezent peste 170 de magazine la nivel mondial și intenționează să deschidă alte 20 în cursul acestui an. "Samsonite va permite Tumi să ajungă pe noi piețe în plină expansiune, menținând în același timp calitatea ridicată pentru care marca este renumită", a declarat la rândul său directorul general de la Tumi, Jerome Griffith.
Jackson Wong, analist la Simsen Financial crede că această preluare este o afacere bună pentru imaginea Samsonite care va beneficia de pe urma asocierii cu o marcă premium cum este Tumi. "Chinezilor le place să cumpere Samsonite. Cu toate acestea, în ultimii ani au început să se reorienteze spre gențile de lux iar acest lucru explică de ce Samsonite a decis să se consolideze pe segmentul de vârf", a apreciat Jackson Wong.
Înființat în 1910 la Colorado, grupul Samsonite a fost în pragul falimentului în 2003 pentru ca în 2007 să fie preluat de fondul britanic CVC Capital Partners. Începând din 2012 și până în prezent Samsonite a derulat nouă achiziții și intenționează să-și dubleze vânzările anuale până la 4,7 miliarde dolari în 2020.
Sursa:Agerpres