România își prezintă oferta turistică la cel mai important târg de turism din lume, respectiv Bursa Internațională de Turism de la Berlin, programat să fie organizat între 4 și 6 martie.
'Germania este cea mai mare piață pentru turismul românesc. Este țara care ne aduce cei mai mulți turiști, dar și cel mai important partener comercial al României.

Anul trecut, am înregistrat o creștere de 10% a numărului de turiști germani, ajungând la peste 240.000 de vizitatori. Prin participarea la ITB Berlin, cea mai mare platformă de afaceri din industria turismului, obiectivul nostru este clar: să consolidăm această tendință și să atragem și mai mulți vizitatori străini în România. Acțiunile concrete, susținute prin parteneriate solide între sectorul public și cel privat, sunt cheia succesului în creșterea vizibilității și atractivității țării noastre', a precizat Bogdan Ivan, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului.
MEDAT și 36 de agenții de turism, hotelieri, asociații de profil, organizații de management al destinației și autorități locale participă la această manifestare expozițională pentru a stabili parteneriate care să contribuie la creșterea numărului de turiști străini în România.

România promovează la ITB Berlin o ofertă turistică diversificată, ce include circuite culturale, turism activ și de aventură, sejururi pe litoral și în Delta Dunării, turism rural și city break-uri. Printre destinațiile promovate se numără Oradea, București, Timișoara, Mamaia - Constanța, Craiova, precum și județe și regiuni cum ar fi: Cluj, Sibiu, Prahova, Neamț și Bucovina. Un alt punct de atracție adus în atenția publicului este Festivalul George Enescu, unul dintre cele mai importante evenimente de muzică clasică la nivel global.
Standul României este conceput ca un hub de interacțiune Business to Business (B2B), menit să faciliteze dezvoltarea parteneriatelor. Timp de trei zile, vizitatorii vor descoperi spoturile realizate de Charlie Ottley, aflate în proprietatea MEDAT, care surprind peisajele spectaculoase și patrimoniul cultural al României și vor putea accesa materiale de promovare a destinației în limbile engleză și germană, inclusiv broșura turistică a României și harta turistică generală. În plus, la stand vor fi organizate degustări de produse tradiționale și vinuri românești, precum și demonstrații de încondeiere a ouălor, susținute de un meșter popular din Bucovina.

Germania este una dintre cele mai competitive piețe turistice din lume, fiind țara cu cei mai activi călători din Europa și sediul unora dintre cei mai mari tur-operatori internaționali. Pentru a crește vizibilitatea României, MEDAT a desfășurat, anul trecut, o amplă campanie de promovare outdoor în Germania. Cu ocazia Campionatului European de Fotbal, peste 600 de taxiuri din Hamburg, Berlin, München și Frankfurt au fost colantate cu imagini spectaculoase din România.
Ediția anterioară a ITB Berlin a reunit 5.600 de expozanți din 190 de țări și peste 100.000 de vizitatori.