Coca-Cola HBC, al doilea producător de băuturi Coca Cola din afara SUA, a raportat vineri o scădere de 2,7% a veniturilor din vânzări, până la 1,32 miliarde de euro, în primul trimestru din acest an, din cauza deprecierii monedelor emergente și a aprecierii monedei euro, informează un comunicat de presă al companiei.
În schimb, numărul unităților vândute a crescut ușor, cu 0,1%, până la 439,6 milioane lăzi.
"Am avut un început bun al anului, în linie cu planurile noastre...Suntem încurajați de creșterea volumului pe piețele emergente și în curs de dezvoltare", a declarat directorul general de la Coca-Cola HBC, Dimitris Lois.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit companiei, creșterea bună înregistrată în Nigeria, România și Polonia a compensat performanțele slabe din Rusia. "În România volumele au crescut pentru al cincilea trimestru consecutiv. Am înregistrat creșteri bune pe toate categoriile", se arată în comunicatul companiei.
Coca-Cola HBC a fost înființată în Grecia în anul 1969 dar în 2013 a decis să-și mute sediul fiscal din Grecia în Elveția și, de asemenea, a decis ca listarea principală a acțiunilor să se realizeze la Bursa de la Londra, în ideea de a-și îmbunătăți accesul la piețele de capital.
Operațiunile Coca-Cola HBC acoperă 28 de țări, majoritatea din Europa, deservind peste 560 de milioane de oameni. Coca-Cola HBC România, membră a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria băuturilor non-alcoolice din România. Coca-Cola HBC România are sediul social în Voluntari și deține trei fabrici de îmbuteliere pe teritoriul țării, localizate în Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei.
Sursa: Agerpres