Grupul Pepco se gândește la vânzarea magazinelor Poundland din Marea Britanie

Retail   
Grupul Pepco se gândește la vânzarea magazinelor Poundland din Marea Britanie

Grupul Pepco, care deține mărcile Pepco, Poundland și Dealz, a anunțat că evaluează toate opțiunile strategice pentru o separare de cele 825 de magazine Poundland din Marea Britanie, inclusiv o posibilă vânzare, transmite Reuters.

Într-un comunicat publicat în avanpremiera unei reuniuni cu investitorii, grupul de distribuție a precizat că, deși Poundland a avut anul trecut o cifră de afaceri de peste două miliarde de euro, această afacere operează într-un context din ce în ce mai dificil de pe piața de retail din Marea Britanie. De asemenea, taxele mai mari plătite de angajator, anunțate de Guvernul laburist, vor crește presiunile asupra bazei de costuri a Poundland, scrie Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
Carrefour lansează un nou concept de magazine de proximitate dedicate navetiștilor CITEȘTE ȘI Carrefour lansează un nou concept de magazine de proximitate dedicate navetiștilor

În aceste condiții, compania listată la Bursa de la Varșovia a informat că se va concentra pe marca Pepco 'drept singurul format în viitor și motor de creștere a veniturilor grupului'. De asemenea, pe termen mediu, grupul ar putea să se separe și de afacerile sale foarte profitabile Dealz Poland.

Grupul Pepco a subliniat că a luat decizia strategică de a se îndepărta de activitățile de FMCG pentru a se concentra pe afacerile cu haine și produse generaliste precum și pe oportunitățile din Europa Centrală, Europa de Est și Europa Occidentală. Directorul general al grupului, Stephan Borchert, va fi responsabil de conducerea mărcii Pepco în timp ce Barry Williams a fost numit director de operațiuni la Poundland.

Marca Pepco generează cea mai mare parte a veniturilor grupului și oferă cele mai ridicate randamente ale capitalului investit. Strategia grupului este de a consolida această bază solidă și de a transforma Pepco într-un format unic, pan-european. Activitatea de bază a Pepco în Europa Centrală și de Est rămâne principalul motor de creștere, generând majoritatea EBITDA-ului grupului în anul financiar 2024, se arată într-un comunicat al grupului Pepco.

Grupul Pepco a informat că identifică oportunități semnificative de extindere prin deschiderea de noi magazine Pepco în Europa Centrală și de Est, precum și în anumite țări din Europa de Vest, cum ar fi Spania și Italia. De asemenea, grupul vede un potențial clar în dezvoltarea loialității clienților, utilizarea analizei datelor și îmbunătățirea interacțiunii cu aceștia, pentru a înțelege mai bine obiceiurile lor de cumpărare.

În cel de-al doilea trimestru financiar (datele disponibile până în prezent), vânzările comparabile ale grupului (like-for-like) au crescut cu 1,5% în cele 8 săptămâni, până la 2 martie 2025. Pepco și Dealz au înregistrat performanțe solide, în timp ce Poundland continuă să se confrunte cu provocări.

Grupul Pepco rămâne încrezător că va genera o creștere profitabilă în 2025, susținută de îmbunătățiri operaționale și de consolidarea ofertei pentru clienți, menținând în același timp o marjă brută puternică. Se estimează că EBITDA ajustat al Pepco (conform IFRS 16) va înregistra o creștere procentuală ridicată de o singură cifră în anul financiar 2025.

viewscnt
Afla mai multe despre
pepco
poundland