Retailerul francez de articole sportive Decathlon anunță vânzări în creștere pentru 2024.
Va continua procesul de transformare a mărcilor sale, după ce a numit un nou director general săptămâna trecută, conform Reuters.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Javier Lopez, care lucrează de 25 de ani în cadrul companiei, a fost numit director general, înlocuind-o pe Barbara Martin Coppola, care s-a aflat la conducere timp de trei ani, arată Agerpres.
Noua strategie a Decathlon prevede majorarea cotei de piață și a cifrei de afaceri, investiții în marketing, pentru ca propriile sale mărci, cum ar fi Quechua și Kiprun, să concureze mai bine contra Nike, Adidas și alte firme.

Anul trecut, veniturile au crescut cu 5,2% la rate de schimb constante, ajungând la 16,2 miliarde de euro, a anunțat luni Decathlon, după ce în 2023 creșterea a fost de 4,4%.
Pe plan global, Decathlon a majorat cu 68 numărul de magazine în 2024, ajungând la un total 1.817 unități în 79 de țări.

Decathlon lansează, după o perioadă de testare în 2024, o colecție de îmbrăcăminte dedicată purtării zilnice, nu doar sportului.
Noua linie, destinată bărbaților, femeilor și unisex, include hanorace, tricouri, jachete cu fermoar și colanți, menite să fie purtate nu doar pe terenurile de sport.
Noua colecție este alcătuită din piese esențiale, inspirate din sportswear, fără să revoluționeze industria modei, dar consolidând prezența retailerului pe piața stilului de viață (lifestyle).

Consumatorii au început de ani buni să poarte produsele Decathlon în afara terenurilor de sport. Geaca matlasată, parkas-urile, hanoracele, tricourile și colanții se regăsesc de mult în garderoba de zi cu zi a multor persoane. Atunci, de ce lansează retailerul acum o linie dedicată stilului casual?
Loïc Movellan, director de comunicare al Decathlon Sportswear, explică într-un interviu pentru FashionUnited:
„Avem o cerere mare din partea oamenilor care ne spun că, dacă volumul produsului ar fi mai bine gândit sau culorile mai potrivite, ar cumpăra.”

Cu alte cuvinte, Decathlon umple acum un gol existent pe piață. Produsele sale anterioare nu erau optimizate pentru viața de zi cu zi, dar noile colecții sunt concepute special pentru acest scop.
După succesul colecțiilor capsule lansate anul trecut, inclusiv colaborarea cu magazinul parizian Starcow, Decathlon a decis să continue extinderea liniei sale de îmbrăcăminte casual. Noua strategie vizează crearea unor piese adaptate la tendințele actuale din modă.
„Lucrăm la croieli pentru a fi mai în ton cu trendurile. De exemplu, vom avea o croială mai largă, materiale mai rafinate, țesături mai groase și culori mai potrivite cu tendințele actuale.” – explică Movellan.

În continuarea colecției de bază, Decathlon pregătește noi lansări tematice:
- O linie inspirată de estetica tenisului vintage (cunoscută și sub numele de „Old Money”)
- Colecții mai orientate spre activitățile outdoor, programate pentru sezonul de iarnă 2025, dar cu un accent fashion.
„Suntem la început, vom vedea ce funcționează și ce nu, apoi vom ajusta gama în consecință.” – adaugă Movellan.
Obiectivul retailerului este clar: „să devină referința sigură în materie de sportswear”, oferind alternative la brandurile de lifestyle sportiv, dar la prețuri mai atractive. De exemplu, un hanorac va costa în jur de 40 de euro, ceea ce reprezintă un avantaj față de competitorii premium.
În martie, pe lângă linia de bază, Decathlon a lansat și trei modele de sneakers, prezentate drept produse „pentru purtarea zilnică”. Anunțul acestora a fost însoțit de un comunicat de presă intitulat „Pentru a alerga bine la Paris Fashion Week”, semnalând ambițiile brandului de a pătrunde în lumea modei.