AB InBev vrea să vândă Ursus Breweries și alte active din regiune pentru a putea prelua SABMiller

AB InBev vrea să vândă Ursus Breweries și alte active din regiune pentru a putea prelua SABMiller
scris 29 apr 2016

Anheuser-Busch InBev (AB InBev), liderul mondial pe piața berii, a prezentat Comisiei Europene (CE) o listă actualizată de active, care include Ursus Breweries din România, la care compania este dispusă să renunțe pentru ca autoritățile să aprobe preluarea principalului său rival, SABMiller, informează Wall Street Journal.

AB InBev a anunțat vineri că este dispusă să renunțe în totalitate la activele din Europa Centrală și de Est (România, Ungaria, Cehia, Slovacia, Polonia), pe lângă mărcile Peroni, Grolsch și Meantime, pentru a a obține aprobarea tranzacției.

Urmărește-ne și pe Google News

Producătorul ar putea obține circa 5 miliarde de dolari pentru activele din regiune, potrivit analiștilor BNP Paribas.

În România, SABMiller, cu sediul social la Londra, operează prin intermediul Ursus Breweries. Compania deține trei fabrici de bere - la Brașov, Buzău și Timișoara și o linie de producție de capacitate mică în Cluj - și 1.500 de angajați. Portofoliul Ursus Breweries cuprinde mai multe mărci românești, cum sunt Ursus, Timișoreana, Ciucaș, Stejar, Azuga, dar și branduri internationale ca Redd's, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch și Pilsner Urquell.

Românii își cheltuiesc banii în magazine, restul europenilor pe servicii și călătorii. Comerțul va crește cu 7% în acest an CITEȘTE ȘI Românii își cheltuiesc banii în magazine, restul europenilor pe servicii și călătorii. Comerțul va crește cu 7% în acest an

AB InBev a anunțat recent că a acceptat o ofertă de 2,55 miliarde de euro înaintată de berarul japonez Asahi Group Holdings pentru cumpărarea mărcilor Peroni, Grolsch și Meantime, aflate în portofoliul SABMiller. Vânzarea mărcilor este condiționată de finalizarea preluării SABMiller de către AB InBev și include și activitățile de producție și marketing din Italia (Peroni), Olanda (Grolsch) și Marea Britanie (Meantime), se arată în comunicat.

Autoritățile europene vor decide până pe 24 mai dacă vor accepta planul producătorului de bere sau vor continua investigațiile privind această tranzacție, în urma căreia ar urma să fie creată o companie care produce circa o treime din cantitatea totală de bere consumată la nivel mondial. Autoritățile de reglementare s-ar putea opune tranzacției, având în vedere dimensiunea foarte mare a celor doi jucători și, implicit, a companiei rezultate în urma preluării SABMiller de către AB InBev.

AB InBev a anunțat, în octombrie 2015, că a ajuns la un acord pentru preluarea SABMiller, în schimbul sumei record de 71 miliarde de lire sterline. Finalizarea tranzacției necesită aprobarea autorităților de reglementare din cele peste 100 de piețe în care operează cei doi producători, iar companiile au declarat deja că au în vedere vânzarea mai multor mărci pentru a atenua îngrijorările autorităților antitrust cu privire la concentrarea economică rezultată.

Cel mai mare producător de bere din lume speră ca tranzacția să fie finalizată în a doua jumătate a anului acesta.

Dacă AB InBev nu va reuși să obțină aprobările necesare de la autoritățile de reglementare pentru finalizarea tranzacției trebuie să plătească SABMiller un comision pentru anularea tranzacției în valoare de 3 miliarde de lire sterline.

Anheuser-Busch InBev este cel mai mare producător de bere de la nivel mondial, cu un portofoliu de peste 200 mărci, printre care Stella Artois, Corona, Beck's și Budweiser și o cotă de piață de 25%. AB InBev are sediul social la Leuven, în Belgia. SABMiller, al doilea mare berar al lumii, produce peste 150 mărci de bere, printre care se numără Miller, Grolsh, Pilsner Urquell și Peroni.

viewscnt
Afla mai multe despre
ab inbev
sabmiller
ursus breweries
comisia europeana
preluare
ce
peroni
grolsch
bere
meantime