Șantierul Naval Orșova, societate care și-a schimbat recent acționarul majoritar, semnează noi contracte de la cel mai important client diin nordul Europei.
Șantierul Naval Orșova (SNO) a semnat contracte având o valoare agregată de 8,58 milioane euro cu societatea Rensen-Driessen Shipbuilding din Olanda, unul din clienții statornici ai ultimilor ani, obiectul acestora fiind construcția și livrarea de nave fluviale.
8 noiembrie - Maraton Black Friday
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Termenele de predare în portul Rotterdam sunt 1 aprilie și, respectiv 1 august.
Compania din Orșova primește un avans din valoarea contractelor și restul de plată se va face după sosirea navelor în locul de predare.
În baza unor astfel de contracte, Șantierul a venit la jumătatea anului cui rezultate substanțial ameliorate.
Astfel, compania a raportat pentru primul semestru o creștere cu 24,44% a veniturilor totale operaționale, la 55,03 milioane lei, de la 44,22 milioane lei în exercițiul financiar precedent. Vânzările sporite sunt realizate în contextul unor contracte semnate în nordul Europei, în primul rând cu firma olandeză Rensen-Driessen Shipbuilding, raportate constant pe bursă în ultimele trimestre.
CITEȘTE ȘI Life is Hard – pe pierdere la 9 luniCheltuielile totale operaționale s-au ridicat la 49,19 milioane lei, fiind cu 12,18% mai mari decât cele de 43,85 milioane lei de la S1 2023. Acesta este contextul în care compania a obținut un rezultat net 5,01 milioane lei, de aproape 10 ori mai mare decât cel de aproximativ 506.000 de lei din primele 6 luni ale anului precedent. Pe întreg anul 2023, Șantierul Naval Orșova a afișat un profit net de 2,70 milioane lei.
La data de 30 iunie, activele totale ale companiei erau de 103,56 milioane lei, fiind cu 3,77% mai mari decât cele de 99,80 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În aceeași perioadă, datoriile totale au fost reduse cu 7,73%, la 16,95 milioane lei, de la 18,37 milioane lei.
CITEȘTE ȘI TeraPlast – pe pierdere la 9 luni. Compania reclamă frânarea economiilor din Vestul Europei, întârzierile la banii de infrastructură și contracția sectorului rezidențial românescCompania și-a schimbat recent acționarul majoritar, care înainte era Transilvania Investments Alliance (TRANSI). În urma unor tranzacții de pe bursă, dar și a unei oferte publice de preluare obligatorii, Sea Container Services și Longshield Investment Group (SIF4) au participații de câte 47,06% din titluri, așa cum acestea sunt înregistrate pe data de 30 iunie 2024.
La ultima cotație de închidere de la Bursa de Valori București, de 7,6500 lei/acțiune, valoarea companiei se ridică la 87,38 milioane lei (17,54 milioane euro).