X atrage noi advertiseri, unii din cauza „fricii” de Musk

Media&Advertising/CSR   
X atrage noi advertiseri, unii din cauza „fricii” de Musk

Agenții de publicitate se întorc la X (fostul Twitter), platforma abandonată de multe branduri după preluarea sa de către Elon Musk la sfârșitul anului 2022, dar acest lucru se întâmplă parțial din „teama” de represalii din partea bogatului antreprenor și mâna dreaptă a lui Donald Trump, potrivit unui raport al unui analist.

Emarketer prognozează că veniturile din publicitate ale X vor crește în acest an, pentru prima dată din 2021, cu 17,5% în SUA și cu 16,5% la nivel global, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
GRAFICE Numărul prosumatorilor a crescut de 15 ori în ultimii 3 ani, iar puterea instalată, de 27 de ori, peste puterea adunată a Centralei de la Cernavodă și a celei pe gaz de la Brazi a OMV Petrom CITEȘTE ȘI GRAFICE Numărul prosumatorilor a crescut de 15 ori în ultimii 3 ani, iar puterea instalată, de 27 de ori, peste puterea adunată a Centralei de la Cernavodă și a celei pe gaz de la Brazi a OMV Petrom
Evenimente

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Dar o parte din această creștere este alimentată de teamă', a declarat analistul Jasmine Enberg, citat într-un comunicat.

"Mulți agenți de publicitate consideră cheltuielile pe X drept un cost operațional pentru a atenua riscul potențial de repercusiuni juridice sau financiare" dacă nu ar cumpăra spațiu publicitar pe rețeaua socială, a detaliat ea.

De când a cumpărat Twitter, Elon Musk a pus ștacheta la dreapta, permițând discursul de ură și dezinformarea în numele libertății de exprimare, îndepărtând unele dintre mărcile îngrijorate de contextul în care apar mesajele lor.

Patronul Tesla și SpaceX a devenit, de asemenea, un important susținător financiar și politic al lui Donald Trump în timpul ultimei campanii prezidențiale și a condus o comisie guvernamentală pentru eficiență de când republicanul a revenit la putere în ianuarie.

"Este prea devreme să vorbim despre o revenire", a remarcat Jasmine Enberg, menționând că "activitatea publicitară a X rămâne mai scăzută în 2025 decât în 2019".

Mai presus de toate, a adăugat ea, "frica nu este o motivație durabilă și situația rămâne volatilă, nu în ultimul rând pentru că nemulțumirea unor consumatori față de Musk este în creștere".

OMV Petrom a început exportul rutier de benzină în Ucraina. Până acum, livrările erau efectuate pe cale feroviară CITEȘTE ȘI OMV Petrom a început exportul rutier de benzină în Ucraina. Până acum, livrările erau efectuate pe cale feroviară

Ea a spus că X a reușit să atragă "o nouă bază de agenți de publicitate, inclusiv întreprinderi mici și mijlocii, cu care Twitter a avut în mod tradițional dificultăți".

De asemenea, gama de opțiuni disponibile mărcilor pentru publicitate s-a schimbat. Mark Zuckerberg, șeful Meta (Facebook, Instagram), pare să fi luat exemplu de la Elon Musk după victoria lui Donald Trump, cu o politică de moderare a conținutului mult mai relaxată.

"Conținutul plin de ură și controversă care a îndepărtat agenții de publicitate de X este încă inacceptabil, dar există sentimentul că ar putea deveni inevitabil", a comentat Jasmine Enberg.

După prăbușire, evaluarea X a urcat din nou la 44 de miliarde de dolari în acest an, potrivit Financial Times.

Potrivit cotidianului britanic, investitorii au evaluat platforma la acest preț la începutul lunii martie, în cadrul unui schimb de participații existente în companie.

X fusese evaluată la doar 10 miliarde de dolari de Fidelity Investments la sfârșitul lunii septembrie.

viewscnt
Afla mai multe despre
brand
elon musk