Footprints AI, companie românească de tehnologie ce produce și comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail-media și retail-data-insights din lume și operează cea mai extinsă rețea de acest tip din România, a atras o investiție de 2,3 milioane de euro pentru extinderea internațională și accelerarea dezvoltării tehnologice.
Runda de finanțare a fost condusă de Catalyst România, unul dintre cele mai importante fonduri de capital de risc axate pe tehnologie din Europa de Sud-Est, cu o contribuție de 1,5 milioane de euro. La finanțare a contribuit și SeedBlink, platforma europeană de equity crowdfunding, prin care a fost atrasă suma de 100.000 de euro, conform plafonului maxim stabilit pentru această rundă, chiar dacă interesul manifestat de către investitorii activi pe platformă a fost semnificativ mai mare. De asemenea, toți investitorii anteriori ai Footprints AI au contribuit la aceasta runda, reafirmându-și încrederea în potențialul companiei.

13 martie - Maraton Securitate energetică
25 martie - Eveniment Profit.ro IMM - Micii antreprenori, prinși în mijlocul tensiunilor economice și sociale
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
Investiția va sprijini extinderea Footprints AI în România, regiunea CEE, precum și la nivel global. De asemenea, fondurile vor fi folosite și pentru accelerarea dezvoltării platformei prin integrarea unor funcționalități avansate de inteligență artificială (AI), automatizare, scalabilitatea și securitatea datelor.
„Retail media reprezintă una dintre cele mai mari transformări din publicitatea digitală la nivel global, iar Footprints AI se află în avangarda acestui sector. Am ales să susținem Footprints AI și datorită capacității companiei de a oferi o soluție scalabilă și integrată, care răspunde nevoilor reale ale pieței și generează rezultate măsurabile. Platforma și echipa din spatele acesteia au depășit așteptările noastre, iar conform ultimelor date, cifra de afaceri a companiei a crescut de 6 ori în 2024 față de anul anterior”, a spus Marius Ghenea, Managing Partner la Catalyst România, parte a rețelei 3TS Capital Partners România, unul dintre principalele fonduri de capital de risc axate pe tehnologie din regiune, cu o experiență extinsă în susținerea companiilor inovatoare.
„Această investiție ne permite să răspundem unei cereri tot mai mari din CEE, o regiune unde cererea pentru retail media depășește cu mult oferta, și să ne extindem în piețe noi, acolo unde vom identifica un potențial de creștere excepțional. Prioritățile noastre includ dezvoltarea continuă a platformei, integrarea unor funcționalități avansate de inteligență artificială și consolidarea poziției noastre ca lider regional”, spune Dan Marc, CEO și cofondator Footprints AI.

Un potențial de piață de 500 de milioane de euro anual până în 2030
Footprints AI estimează că piața de retail media din Europa Centrală și de Est (CEE) poate atinge o valoare anuală de 500 de milioane de euro în următorii șase ani, pe fondul investițiilor tot mai consistente în publicitatea bazată pe date. Acest potențial de creștere reflectă adoptarea accelerată a strategiilor de retail media de către branduri care recunosc importanța utilizării datelor în optimizarea campaniilor publicitare. Totodată, fragmentarea pieței și lipsa soluțiilor scalabile creează o oportunitate unică pentru companii precum Footprints AI, care oferă tehnologii integrate, capabile să adreseze atât nevoile retailerilor, cât și pe cele ale agențiilor. Regiunea CEE este în plin proces de transformare digitală, ceea ce favorizează creșterea acestui segment de publicitate inovatoare, cu perspective solide de extindere pe termen lung.