Adobe a anunțat că introduce agenți de inteligență artificială pe care brandurile îi pot folosi pentru a ajuta consumatorii să navigheze mai eficient pe site-urile lor, transmite Reuters.
Deși Adobe este cunoscută pentru aplicațiile destinate consumatorilor, precum Photoshop, compania vinde și o suită de instrumente software business-to-business pentru marketing online, care au generat un sfert din veniturile totale de 21,5 miliarde de dolari ale Adobe în ultimul an fiscal.

Noile funcții AI vor permite personalizarea conținutului în funcție de sursa prin care utilizatorul a ajuns pe un site. De exemplu, un utilizator tânăr care accesează un site printr-o reclamă pe TikTok va vedea un conținut diferit față de un utilizator mai în vârstă care a ajuns pe site printr-un rezultat al unei căutări online, scrie News.ro.
Chatboturi AI mai inteligente pentru interacțiunea cu utilizatorii
Amit Ahuja, vicepreședinte senior al diviziei Adobe Experience Cloud, a declarat că utilizatorii se așteaptă tot mai mult să interacționeze cu site-urile web prin chatbot-uri, similar cu aplicațiile de inteligență artificială conversațională, precum ChatGPT.
Instrumentele Adobe vor ajuta companiile să îmbunătățească aceste experiențe, oferind un nivel mai mare de personalizare și context.
De exemplu, dacă un utilizator accesează un site de rezervări de călătorii după ce a dat click pe o reclamă pe Instagram și întreabă despre disponibilitatea unui sejur, chatbotul site-ului va putea verifica atât stocul de oferte, cât și tipul destinației promovat în reclamă, oferind sugestii mai relevante.
Ahuja a explicat că noile funcții AI coordonează astfel procese care anterior erau gestionate separat, fiecare cu propriile reguli și limitări.

Instrumente AI pentru optimizarea site-urilor și creșterea vânzărilor
Adobe lansează și alte instrumente AI dedicate specialiștilor în marketing digital.
Unul dintre aceste instrumente permite profesioniștilor din marketing să definească obiective pentru îmbunătățirea performanței unui site, iar agentul AI va recomanda soluții și chiar va efectua modificările necesare.
”Vrem să accelerăm procesele care în trecut durau luni de zile, în care echipele așteptau ca programatorii să implementeze schimbările”, a declarat Ahuja.
Prin aceste îmbunătățiri, Adobe își propune să optimizeze experiențele utilizatorilor și să ajute companiile să crească vânzările digitale prin personalizare bazată pe AI.