În 2024, au fost vândute 9,6 milioane de produse de realitate virtuală și realitate mixtă, conform unei estimări realizate de TrendForce.
Spre comparație cu anul precedent, piața crește cu 8,8%, un procent modest pentru o tehnologie considerată de ultimă oră.
Pentru că prețurile majoritatea produselor din aceste categorii sunt prohibitive pentru mulți clienți, cel mai căutate au fost căștile ieftine.
CITEȘTE ȘI Meta ar urma să-și doteze ochelarii smart cu ecraneConform TrendForce, în 2024 s-a observat o schimbare o interesului utilizatorilor de la accesoriile de entertainment la cele pentru creșterea productivității.
Piața este dominată de Meta, care a reușit să acapareze 73% din aceasta, grație unor căști mai puțin scumpe, precum Quest 3S, care costă 300 de dolari și a contribuit singură cu 11% la creșterea livrărilor.
Al doilea cel mai căutat produs a fost PS VR2 , care a ajuns la o cotă de 9% din piață. Însă, casca celor de la Sony a scăzut cu 25% față de 2023, din cauza funcționalității reduse și a numărului limitat de aplicații.
Cel mai scump produs de pe piață, Vision Pro, are o cotă de piață de 5%, limitată puternic de prețul de vânzare, care începe de la 3.500 de dolari.