Google va introduce reclame printre rezultatele căutării de imagini, reprezentanții companiei afirmând că această schimbare vine ca răspuns la solicitările utilizatorilor, care folosesc motorul de căutare Google Images pentru a găsi diferite produse, informează Tech Insider.
Imaginile cu caracter publicitar vor fi introduse, cel puțin pentru început, doar în varianta pentru telefonul mobil a browserului și vor fi afișate, la fel ca în cazul căutărilor cu caracter general, înainte de rezultatele generate.
Mai exact, utilizatorii vor vedea imagini cu diferite produse, asociate cu teremenii folosiți pentru căutare, alături de prețuri și alte detalii și un link activ către site-ul companiei de unde pot fi cumpărate.
Reprezentanții Google susțin că schimbarea nu este doar o metodă de creștere a veniturilor, ci un răspuns la solicitările utilizatorilor, care folosesc de multe ori motorul de căutare pentru imagini cu intenția de a compara produse și a face cumpărături.
Astfel, Jon Alferness, director în cadrul Google, afirmă că scopul noilor modificări aduse motorului de căutare este acela de a face cumpărăturile cu ajutorul smartphone-ului mai simple.
"Cel mai răspândit feedback pe care îl primim în legătură cu Google Images este: îmi plac produsele astea – cât costă și de unde le pot cumpăra? ", a declarat acesta pentru Business Insider.
Motorul de căutare intenționează să introducă și o opțiune care să permită utilizatorilor să selecteze diferite caracteristici pentru produsele de care sunt interesați (culoare, dimensiune etc), dar și localitatea în care se află, urmând ca reclamele afișate să fie adaptate în funcție de preferințe.
Google a înregistrat o creștere de 16,2% a veniturilor din publicitate în primul trimestru al acestui an, la puțin peste 18 miliarde de dolari, în contextul dublării încasărilor din publicitatea pe dispozitivele mobile.