Google va aplica două noi taxe dezvoltatorilor care vor alege ca, în Europa, să facă oferte utilizatorilor în afara ecosistemului gestionat de companie.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Programul alternativ prin care dezvoltatorii vor putea face vânzări în afara aplicațiilor se va numi External Offers și va veni cu două noi taxe.
Prima taxă sau taxa inițială va fi plătită vreme de doi ani cu 10% din microtranzacții și 5% din abonamente.
A doua taxă, care va fi permanentă, va fi de 17% pentru microtranzacții și 7% pentru abonamente.
Google spune că cele două taxe reflectă faptul că serviciile sale nu se limitează doar la procesarea plăților, ci aduc și alte „valori” dezvoltatorilor.
Separat de External Offers, Google a lansat două noi programe pentru dezvoltatorii care aleg să folosească alte sisteme de plată decât cel din Play Store. În acest caz, comisionul va fi cu 3% mai mic (27% sau 12%).
Toate aceste noi programe vin ca urmare a legislației DMA și sunt valabile doar în zona europeană.