Gigantul american Apple ar fi explorat în ultimii ani ideea unui „abonament hardware”, unde clienții să plătească periodic pentru a folosi un iPhone, în locul unui preț unic, însă, ar fi renunțat, în cele din urmă.
Apple ar fi început să cocheteze cu ideea unui abonament la iPhone încă din 2022, susțin sursele Bloomberg. La fel ca în cazul unei aplicații sau serviciu de streaming, clienții ar fi urmat să plătească un anumit abonament în fiecare lună.
În cele din urmă, compania a renunțat la această idee, după ce Tim Cook și ceilalți executivi au ajuns la ideea că un abonament hardware ar fi prea problematic.
CITEȘTE ȘI Suita Apple de birou oferă funcții de AIApple spera că, renunțând la prețul inițial de vânzare, clienții își vor schimba mai frecvent telefoanele. Însă, acest mod de operare ar fi făcut ca Apple să fie reglementată precum companiile de credit, ceea ce ar fi atras și mai multe controale.
Vânzarea iPhone-urilor pe bază de abonament ar fi complicat și relația cu operatorii de comunicații, care, dincolo de promoțiile cu care vin, oferă posibilitatea cumpărării în rate.
Apple pare să fi renunțat în ultima vreme la unele dintre pretențiile pe care le avea în zona financiară. Nu mai departe de luna iunie, compania și-a închis serviciul Pay Later.