Compania slovenă Gorenje, producător de electrocasnice controlat de grupul chinez Hisense, estimează un avans de 6% al vânzărilor pe piața de România, de la peste 610.000 de unități în 2024, potrivit datelor transmise pentru Profit.ro.
"Din 2019, Gorenje Romania SRL funcționează ca unitate de vânzări, înregistrând doar cheltuielile locale. Astfel, cifra de afaceri raportată în România nu reflectă volumul real al vânzărilor.

Totuși, în 2024, compania a continuat să investească în dezvoltarea prezenței pe piață, iar creșterea accelerată a volumului de unități vândute (peste 610.000 de unități în 2024 față de 258.543 în 2023 și 84.741 de unități în 2022) indică o dinamică pozitivă a business-ului. Datele financiare exacte pe 2024 nu sunt încă disponibile public, însă tendința de expansiune este evidentă", spune compania.
Creșterea puternică a vânzărilor din ultimii trei ani este explicată de extinderea prezenței Gorenje în rețelele de retail prin creșterea display share-ului, dezvoltarea brand zone-urilor în magazinele de electro-IT, tot mai mari și interactive, precum și investițiile constante în marketing, atât în campanii de imagine, cât și în activări de tip promoțional realizate în cooperare cu partenerii locali.

"Pentru 2025, Gorenje Romania estimează vânzări de peste 640.000 unități, ceea ce ar reprezenta o creștere de aproximativ 6% față de 2024. Dinamica vânzărilor va fi susținută în continuare de consolidarea prezenței în retail prin noi parteneriate și extinderea spațiilor de expunere, continuarea investițiilor în brand zones și comunicare 360, alături de diversificarea ofertei de produse, în special pe segmentele cu potențial mare de creștere, precum electrocasnicele mici (SDA), spălare rufe și congelare", se mai arată în răspunsul companiei.
Structura vânzărilor Gorenje în România la nivelul anului 2024 a fost dominată de electrocasnicele de bucătărie - 98.217 unități comercializate, urmate de categoria combinelor frigorifice, frigidere și congelatoare (77.612 unități), în timp ce 46.387 de unități au provenit din categoria mașini de spălat rufe și uscătoare.
De asemenea, segmentul de electrocasnice mici (SDA) a înregistrat o performanță remarcabilă, cu un volum total de peste 370.000 unități vândute.

"Structura vânzărilor pentru acest an se va menține similară cu cea din 2024, însă se observă câteva direcții importante: categoria SDA (electrocasnice mici) va rămâne dominantă, cu o estimare de aproape 390.000 de unități vândute. Creșteri importante se prevăd în segmentele freezing și laundry, ceea ce indică o consolidare a portofoliului pe electrocasnicele mari. Categoria Cooking va continua să fie una dintre cele mai performante, depășind 100.000 unități", mai arată compania.
Gorenje este unul dintre principalii producători europeni de aparate electrocasnice, cu o tradiție de peste 75 de ani în industrie.
Compania deține două mărci globale – Gorenje și marca premium Asko – alături de șase mărci locale.

Grupul dispune de fabricii de producție în Europa, în țări precum Slovenia, Serbia și Republica Cehă și centre de dezvoltare și competență în Suedia, Olanda, Republica Cehă și Slovenia.
Din 2018, Gorenje face parte din Hisense Group, una dintre cele mai mari companii globale de electronice și electrocasnice, cu peste 80.000 de angajați la nivel mondial.