Afacerile hotelului Hilton Garden Inn Bucharest Old Town din Centrul Vechi al capitalei au crescut constant în fiecare an după sfârșitul pandemiei, depășind în 2023 și 2024 chiar și anul-record 2019, spune, pentru Profit.ro, Irina Semaca, General Manager.
Acesta este și singurul hotel Hilton rămas din Capitală, după ce omul de afaceri George Copos, proprietarul grupului ANA Hotels, a rebranduit Athénée Palace, iar pandemia și războiul din Ucraina au închis hotelul DoubleTree by Hilton.
„Am înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 6% și cu 8% a profitului față de 2023, datorată, în principal, creșterii cu 10% a ratei medii per cameră (ADR). Putem spune că de la sfârșitul pandemiei am mers constant pe un trend ascendent, însă, deși ne-am fi dorit un ritm mai accelerat, climatul politico-economic volatil ne-a moderat în mod evident așteptările”, spune Irina Semaca.
Potrivit datelor analizate de Profit.ro, cifra de afaceri a Hilton Garden Inn Bucharest Old Town s-a situat la 46,6 milioane de lei în 2024, de la 44 de milioane de lei în 2023, iar profitul net a ajuns la aproape 10,7 milioane de lei, de la 9,9 milioane de lei în anul precedent.
În 2019, hotelul avusese vânzări de 37 de milioane de lei, cu un profit net de 6 milioane de lei.
„Am avut un grad de ocupare similar cu cel din 2023, de aproximativ 85%, iar asta înseamnă că în 2024 ne-au trecut pragul circa 87.000 de oaspeți. Pentru anul acesta, estimăm o creștere mai lentă având în vedere situația politică și economică atât din țara noastră, cât și la nivel global. Estimările noastre sunt realiste, așa că mizăm pe o creștere ușoară a gradului de ocupare, dar nu semnificativă față de ultimii 2 ani”, precizează Irina Semaca.

Majoritatea clienților hotelului, adaugă directorul general al Hilton Garden Inn Bucharest Old Town, sunt, în general, din afara țării. În 2024, 90% dintre aceștia au fost străini.
„Cea mai importantă schimbare a fost pe piața din Israel, o piață importantă pentru noi, care în prima parte a anului a înregistrat o scădere semnificativă din cauza conflictului din zonă. Scăderea a fost, însă, recuperată în a doua parte a anului”, afirmă aceasta.
Deși se adresează atât segmentului de leisure, cât și celui de business, cea mai mare parte însă a clienților Hilton Garden Inn Bucharest Old Town vin în scop de business.
„Amplasamentul, brandul și dotările hotelului ne ajută să putem răspunde la fel de bine așteptărilor oricărui tip de turist, indiferent că este business sau leisure. Dar, dacă ar fi să facem un raport, pot spune că aproximativ 70% din oaspeții Hilton Garden Inn Bucharest Old Town sunt clienți business, iar 30% leisure, iar acestea sunt procente care se mențin, cu mici variații, de la an la an”, mai spune Irina Semaca, care se așteaptă ca anul acesta segmentul de evenimente să revină la perioada pre-pandemică.

„După sfârșitul pandemiei, am remarcat o creștere semnificativă pe partea de evenimente, care s-a menținut și în 2024. Previziunile pentru 2025 sunt moderate, având în vedere situația politică și economică instabilă din regiune, dar și din Statele Unite. Consecința este că marile companii își revizuiesc bugetele pentru deplasări externe, ca atare ne așteptăm pentru anul în curs la o revenire la nivelul anului 2019”, completează aceasta.
Bugetul de investiții pentru 2025, deși nu a fost încă aprobat, va avea în vedere remodernizarea zonei de fitness, a camerele și restaurantului.
„Investim anual minimum 200.000 de euro, în ultimii ani cu precădere pe partea de modernizare a tehnologiei în sălile de conferință. Pentru viitorul apropiat, avem în vedere un soft refurbishment care vizează zona de fitness, camere și restaurant, însă bugetul este în curs de aprobare”, adaugă ea.
La 7 ani de la deschidere, Hilton Garden Inn Bucharest Old Town se menține în continuare în topul Tripadvisor al celor mai bune 10 hoteluri din București.
„Pentru a răspunde unei dorințe crescute a oaspeților, ne continuăm eforturile pe zona de sustenabilitate, prin reducerea folosirii plasticului, dar și prin eficientizarea consumului de apă și de energie electrică.
Pe zona de restaurant, rămânem atenți la modul în care concepem meniul, astfel încât să folosim cât mai multe produse proaspete, de la producătorii locali, dar și să refolosim materia primă în exces în moduri noi, creative, care să ne permită să limităm risipa.
O altă componentă principală a strategiei noastre o reprezintă continuarea proiectelor sociale din anii trecuți”, mai spune Irina Semaca.

Despre piața hotelieră locală, aceasta afirmă că „își menține expansiunea din ultimii ani, determinată de cererea în creștere”.
„Așadar, provocarea va fi să ne menținem ca lider de piață în condițiile unei competiții din ce în ce mai strânse. Apar branduri noi și, odată cu ele, și tehnologii noi, cărora trebuie să le ținem pasul.
Mizăm pe avantajul nostru competițional, pe faptul că ne-am fidelizat oaspeții datorită standardelor înalte pe care le-am impus și de la care nu ne abatem, și, desigur, ca urmare a faptului că suntem, în prezent, singurul hotel al brandului Hilton din București”, subliniază general manager-ul Hilton Garden Inn Bucharest Old Town.
Hotelul are în prezent 70 de angajați, dintre care 5 sunt cetățeni străini, din Nepal, Sri Lanka și Ucraina.
„Clienții devin din ce în ce mai selectivi, iar această preocupare are atât o componentă financiară, cât și o aplecare spre experiențe cu însemnătate. Oaspeții nu caută simple locuri de cazare, ci devin atenți la politica și filozofia hotelului.
Am remarcat în ultimii ani un interes mai mare al oaspeților pentru proiectele sociale, dar și pentru programele noastre în zona sustenabilității. Pe de altă parte, își doresc experiențe personalizate, iar în acest sens programul Hilton Honors, este un instrument foarte bun de fidelizare a oaspeților”, mai spune Irina Semaca.

Hilton Garden Inn Bucharest Old Town, care are 201 camere, este deținut de către compania lituaniană Apex Alliance, care a mai deschis în vara anului 2019 hotelul Hilton Garden Inn din incinta Aeroportului Henri Coandă, primul hotel situat într-un aeroport din România.
Irina Semaca, care a condus și hotelul K+K Elisabeta din București, este, din septembrie 2018, directorul hotelului Hilton Garden Inn din Centrul Vechi al Capitalei, după ce fostul manager, Maria Drăgulin, a părăsit postul la nici un an de la numire.
Irina Semaca a studiat în București și la Londra, după care s-a angajat în lanțul K+K Hotels, lucrând și la hotelul din Londra, și la cel din Praga și, ulterior, la cel din București.