Grupul maghiar MOL, cel de-al treilea distribuitor de carburanți de pe piața autohtonă, cu o cotă de 17%, a descoperit un nou câmp petrolier, lângă Somogysámson, în vestul Ungariei.
Sonda aflată în câmpul petrolier Somogysámson are capacitatea de a produce 1.200 de barili pe zi.

De asemenea, nouă descoperire va contribui la asigurarea necesarului energetic al țării. În următorii cinci ani, compania intenționează să investească aproximativ 150 de miliarde HUF în producția de petrol și gaze naturale din Ungaria.
MOL este cel mai mare producător de hidrocarburi din Ungaria, cu aproape 1.300 de sonde de petrol și gaze naturale.

În 2024, MOL a furnizat 47% din petrolul brut (aproape 600 de mii de tone) și aproape 90% din gazele naturale (aproape 1,5 miliarde m3) din producția internă.
Ungaria este cea mai importantă țară din portofoliul de producție de petrol și gaze naturale al Grupului MOL, reprezentând aproximativ 39% din producția totală.
În România, compania a înregistrat în 2024 un volum record de vânzări de carburanți în România, cu aproximativ 1% superior recordului istoric precedent, înregistrat în 2021, relevă datele analizate de Profit.ro.
Explicație: Pe lângă aprecierea cererii interne de carburanți, care a urcat cu 4% comparativ cu cea de anul trecut, a crescut și cererea externă, din Ucraina și Republica Moldova, care s-au alimentat majoritar cu carburanți din România.

Chiar dacă MOL nu a exportat direct carburanți în statele vecine, faptul că principalii săi concurenți, OMV Petrom și Rompetrol, au făcut acest lucru a eliberat cotă de piață companiei deținute de statul maghiar.
MOL are o cotă de piață de aproximativ 17%, fiind al treilea jucător de pe piața de carburanți autohtonă, deținând 237 de stații de comercializare a carburanților, cu una mai puțin ca la finalul anului trecut.
Evoluția anuală a vânzărilor de carburanți și numărului de stații deținute de MOL în România
În 2024, grupul MOL și-a crescut vânzările de benzină în România cu 4,5%, iar pe cele de motorină cu 2% față de cele din 2023, ajungând la un volum de 187 mii tone de benzină, respectiv 598 mii tone motorină.
Comparativ cu cel mai bun an precedent din istoria activității Mol în România, 2021, vânzările de benzină, respectiv motorină ale grupului maghiar în România s-au majorat cu 5,65%, respectiv 1,35%.

Principalul actor de pe piața carburanților, OMV Petrom, și-a crescut, la rândul său, vânzările pe piața cu amănuntul în 2024 cu 4% față de 2023.
La nivelul întregului grup, marjele pentru carburanți au rămas sub presiune din cauza încetinirii economice, lucru compensat parțial de creșterea cererii consumatorilor pentru carburanți premium.
Dimensiunea rețelei a rămas neschimbată din luna septembrie, ajungând la 2.335 de unități (din care doar 237 în România) până la sfârșitul anului 2024, dar a scăzut cu 4% față de anul precedent din cauza vânzărilor de stații în urma tranzacțiilor din Polonia și Slovenia.

Marjele non-fuel au continuat să fie principalul motor de creștere, datorită dezvoltării Fresh Corner care a ajuns la 1.329 de unități până la finalul anului 2024, în creștere cu 3% de la un trimestru la altul și cu 6% de la un an la altul.
Evoluția trimestrială a vânzărilor de carburanți ale MOL în România
Profitul înainte de impozitare a scăzut cu 23%.
Investițiile organice pe întregul an 2024 au crescut cu 16%, în principal ca urmare a majorării CAPEX de întreținere într-un an marcat de revizii importante în segmentul Downstream.

Grupul MOL este o companie internațională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie și retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria.
Are operațiuni în peste 30 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie.
Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproape 2.350 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Sud-Est.