Volkswagen își va orienta strategia de vânzări pentru noul său model electric de 20.000 de euro, programat să fie lansat în 2027, pe piața europeană, a declarat miercuri șefa mărcii germane, Christine Wolburg, citată de Reuters.
Constructorul auto are nevoie de timp până atunci pentru a reduce costurile bateriilor, astfel încât să poată comercializa mașina la acest preț competitiv.

Acest model va fi primul din gama Volkswagen care va integra software dezvoltat în parteneriat cu producătorul american de vehicule electrice Rivian. Noua tehnologie va utiliza mai puține unități de control electronic și mai puține cabluri, ceea ce va reduce greutatea vehiculului și va simplifica procesul de producție, scrie News.ro.
Volkswagen intenționează să lanseze opt noi modele electrice accesibile până în 2027, inclusiv ID.2, un model de 25.000 de euro, care va ajunge pe piață în acest an.
O concurență tot mai mare pe piața vehiculelor electrice accesibile
În prezent, doar câteva modele, precum Dacia Spring sau Leapmotor T03, sunt disponibile în Europa la un preț sub 20.000 de euro. Totuși, în acest an, vor fi lansate 11 modele electrice sub 25.000 de euro, printre care Renault R5, Fiat Grand Panda și Hyundai Inster.

Volkswagen și Renault au purtat negocieri pentru a colabora la producția unei versiuni electrice accesibile a Renault Twingo, însă discuțiile au eșuat anul trecut. Renault va lansa singură modelul în 2026.
Volkswagen reduce costurile pentru a rămâne competitiv
Marca Volkswagen trece printr-un proces de reducere a capacității de producție și a costurilor, pentru a-și asigura resursele financiare necesare dezvoltării unor modele electrice mai ieftine. Producătorul german se confruntă cu o concurență tot mai puternică din partea mărcilor chineze, care amenință cota sa de piață în Europa.