Un nou rival pentru Dacia Spring

Un nou rival pentru Dacia Spring
Profit.ro
Profit.ro
scris 2 mai 2024

Dacia Spring se bucură de succes pe piața europeană, aflându-se pe locul opt pe segmentul vânzărilor de mașini electrice. Iar dacă luăm în calcul doar clienții de retail este pe o onorantă poziție a treia. Doar că viitorul îi aduce la orizont noi concurenți.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Compania chineză BYD are parte de o ascensiune formidabilă și a devenit un competitor mai mult decât redutabil. Iar anul viitor vrea să arunce „în luptă” un rival pentru Dacia Spring. La Salonul Auto de la Beijing, oficialii producătorului au anunțat că în Europa va ajunge curând și modelul său electric de oraș, Seagull. Special pentru această lansare, BYD va introduce o nouă generație a modelului, arată autotestmagazin.

CFR reintroduce, după 19 ani, trenurile București Nord - Giurgiu. Călătoria nu va fi însă nici acum una rapidă CITEȘTE ȘI CFR reintroduce, după 19 ani, trenurile București Nord - Giurgiu. Călătoria nu va fi însă nici acum una rapidă

Noua generație a modelului va beneficia de un design nou față de versiunea actuală vândută în China și va beneficia și de o gamă extinsă de sisteme de siguranță pentru a obține o evaluare favorabilă la testele Euro NCAP. Rămâne de văzut cum va obține acest model trei sau chiar patru stele la aceste teste, în condițiile în care se dorește ca prețul să nu crească prea mult.

Există posibilitatea ca BYD Seagull să fie produs în Ungaria, în condițiile în care BYD a construit deja o uzină în această țară. Compania chineză ia în considerare și posibilitatea de a deschide o nouă uzină în Europa și se studiază deja oportunitățile din Germania, Franța, Italia și Spania.

VIDEO Autostradă prăbușită în China. Zeci de morți și răniți CITEȘTE ȘI VIDEO Autostradă prăbușită în China. Zeci de morți și răniți

Vestea a fost anunțată la doar două săptămâni după ce compania chineză Leapmotor a anunțat că intenționează să producă în Polonia modelul T03.

Profit.ro a anunțat anterior că parteneriatul dintre Stellantis și chinezii de la Leapmotor, concretizat inclusiv prin achiziția de acțiuni, va începe să producă efecte pe plan internațional, unde Stellantis a preluat integral afacerea de distribuție și vânzare a modelelor mărcii chineze.

Stellantis a anunțat că va introduce pe piața din Malaezia primul model Leapmotor, în virtutea controlului pe care l-a preluat asupra afacerilor de distribuție ale acestei mărci, pe plan internațional.

VIDEO Primăria Iași cumpără tramvaie noi de la Bozankaya CITEȘTE ȘI VIDEO Primăria Iași cumpără tramvaie noi de la Bozankaya

Deși nu  fost anunțat modelul, cel mai probabil va fi lansat pentru început noul T03, un automobil de oraș, de mici dimensiuni, comparabil cu Dacia Spring, dar cu un nivel de tehnologie ridicat. Mașina este produsă cu trei versiuni de motoare, de 40, 55 și 80 kW, precum și cu trei opțiuni de baterie, de 21,6, 31,9 și 41,3 kWh, astfel că autonomia oferită ajunge, cu bateria cea mai mare, la peste 400 km. Mașina nu va avea un preț foarte mare, având în vedere că pe piața din China se vinde circa 7000 de dolari.

Deocamdată modelul Leapmotor T03 este produs în China, dar în viitorul apropiat urmează să fie produs și în Europa, conform unor informații neoficiale care arată că Stellantis a ales uzina din Polonia, unde astăzi este produs Fiat e500, care urmează să fie scos din producție în acest an.

Dacia atinge o cotă de piață record în Germania. Sandero, numărul 3 pe segmentul de clienți privați. Spring, numărul 2 la electrice CITEȘTE ȘI Dacia atinge o cotă de piață record în Germania. Sandero, numărul 3 pe segmentul de clienți privați. Spring, numărul 2 la electrice

Anunțul Stellantis a fost făcut în cadrul unei prezentări privind startul activității grupului pe această piață, în cadrul unui plan care urmărește inclusiv relansarea celorlalte mărci din portofoliul Stellantis, Jeep, Peugeot, Citroen, dar și mărcile premium europene și americane.

Leapmotor a fost descrisă ca brand de vehicule electrice accesibile, poziționate sub celelalte mărci care vor oferi și ele versiuni electrice ale propriilor automobile, cum sunt e-208 sau e-2008.

viewscnt
Afla mai multe despre
leapmotor
t03
stellantis