Volkswagen a făcut publică oferta pe care le-a transmis-o sindicatelor la negocierea de astăzi, în care i s-a cerut revenirea la vechile contracte de muncă, în forma anterioară, la care să se adauge o creștere salarială. Răspunsul companiei auto a fost ferm: „Nu se poate!”.
Comitetele de negocieri ale VW AG și ale sindicatului IG Metall au continuat negocierile privind noile contracte colective de muncă, procedură demarată ca urmare a rezilierii contractelor existente, începând cu data de 31 decembrie 2024.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
8 noiembrie - Maraton Black Friday
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit informațiilor transmise de VW, IG Metall a venit cu cereri noi: revenirea la contractele colective reziliate, fără nicio modificare a conținutului, precum și o creștere a salariului de 7 procente. VW a transmis că „din cauza crizei economice din industria auto, VW nu poate satisface această cerere”. Același răspuns a fost dat și pentru majorarea salariilor.
„Compania crede că reducerea salariilor cu 10% ar oferi Volkswgen AG mijloacele pentru a face investiții viitoare, astfel încât să rămână competitivă și să protejeze locurile de muncă”, explică reprezentanții VW.
Arne Meiswinkel, negociator-șef pentru Volkswagen AG, a explicat: „Suntem foarte îngrijorați de tendința actuală din industria auto din Europa și mai ales în Germania. Deteriorarea cifrelor Volkswagen pentru ultimul trimestru, în special pentru marca Volkswagen, cu o marjă de doar 2,1 la sută, face acest lucru deosebit de clar. Dacă rămânem la acest nivel, nu vom putea să ne finanțăm viitorul. În lumina acestei situații, nu putem răspunde cererii IG Metall de a restabili contractele colective reziliate.”
„Unul dintre lucrurile pe care trebuie să le facem este să ne reducem costurile cu forța de muncă. Un instrument decisiv aici va fi scăderea costurilor cu forța de muncă la un nivel competitiv față de standardul de referință din industrie”, a mai spus Arne Meiswinkel.
Constructorul german pune accent pe nevoia de restructurare a mărcilor sale Volkswagen Passenger Cars, Volkswagen Group Components și Volkswagen Commercial Vehicles prin „reduceri substanțiale de costuri pentru a rămâne competitive”.
„Chiar dacă Volkswagen ar reduce nivelul salariilor, acestea ar fi în continuare foarte atractive în comparație cu industria în ansamblu”, a mai atras atenția negociatorul șef al Volkswagen AG.
„Noi, părțile din contractul colectiv, trebuie să ne împărțim responsabilitatea. Într-o situație dificilă precum cea actuală, trebuie să ne unim cu toții. Acesta este ceva care a diferențiat întotdeauna Volkswagen și va continua să facă acest lucru în continuare.”
CITEȘTE ȘI BYD anunță venituri și marjă de profit peste Tesla, dar rămâne pe locul 2 la vânzări BEVÎn cadrul negocierilor, compania a anunțat și planuri de restructurare a sistemului de bonusuri pentru angajații management și a altor bonusuri. A fost pus în discuție un contract colectiv standard „cu condiții de muncă uniforme”, între care o săptămână de lucru de 35 de ore. Printre prevederile care ar urma să fie eliminate este și cea care protejează angajații care s-au alăturat companiei înainte de 2005, care nu pot fi concediați în baza vechilor contracte colective.
Următoarea rundă de negocieri colective va avea loc pe 21 noiembrie 2024. Până pe 30 noiembrie, angajații sunt sub efectul prevederilor legale care interzic acțiuni sindicale, inclusiv grevele. Luni, sindicaliștii au anunțat că dacă vor fi închise fabrici și vor fi concedieri, vor declanșa greve în toate unitățile de producție.
CITEȘTE ȘI FOTO Control amplu al inspectorilor de muncă la Arena Națională din București. Peste 600 de persoane lucrau fără forme legaleContractul colectiv al Volkswagen AG se aplică pentru aproximativ 120.000 de lucrători de la fabricile din Wolfsburg, Braunschweig, Hanovra, Salzgitter, Emden și Kassel și, de asemenea, acoperă angajații Volkswagen Financial Services, Volkswagen Immobilien GmbH și dx.one GmbH.
După cum reiese din informațiile transmise oficial de companie, dar și de sindicate, la întâlnirea de astăzi nu s-a discutat despre posibilitatea de închidere a unor fabrici din Germania. Anterior, presa din Germania și sindicaliștii au spus că li s-a transmis că se ia în calcul o închidere pentru două sau chiar trei unități de producție.