România a devenit țara cu cele mai multe SUV-uri de clasă B fabricate, ca urmare a creșterii producției celor două modele, Duster și Puma, la Mioveni și Craiova, relevă ultimele date, analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cele două SUV-uri de clasă B fabricate în România, Dacia Duster și Ford Puma, cu 149.831 și, respectiv, 137.145 de unități produse, au livrat, anul trecut, un total de 286.976 exemplare pe piața din Europa, impunând România ca lider al acestui segment, peste Germania, cu 279.497 exemplare, care a produs modelul de pe primul loc al segmentului B-SUV, VW T-Roc (168.310 unități), și modelul mai mic, T-Cross (111.187 unități).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În clasamentul celor mai vândute B-SUV-uri se mai află Spania, cu 277.293 unități, cu ajutorul Renault Captur, în 135.538 exemplare, și Peugeot 2008 , în 141.755 exemplare și Franța, cu 234.668 unități, aici fiind fabricate Toyota Yaris Cross (137.275) și Opel Mokka (97.393).
Dacia Duster s-a situat pe locul al doilea în clasamentul SUV-urilor subcompacte, după VW T-Roc, în cel mai dinamic segment ale pieței auto, care a însumat un volum total de 1,9 milioane de autoturisme vândute în 2022.
În topul celor mai vândute SUV-uri de clasă B s-au mai aflat Peugeot 2008, produs în Spania, Hyundai Kona, produs în Coreea de Sud, Opel Mokka, produs în Franța, și Skoda Kamiq, produs în Cehia.
Un alt segment popular a fost cel al hatchbackurilor subcompacte clasice, cu 1,6 milioane de unități, dar în scădere față de anul anterior, din cauza clienților care au migrat către SUV-uri. În acest segment se află și Sandero, care s-a situat pe locul al doilea, după Peugeot 208, depășind Toyota Yaris.
Vânzările modelului românesc se bazează însă pe versiunea de caroserie Stepway, una care face tranziția destul de bine către SUV-urile de clasă B, aceasta fiind de altfel și explicația succesului său.
CITEȘTE ȘI Una dintre cele mai mari proceduri, încheiată: Poliția Română va cumpăra de la Renault Group, ofertant unic, 700 de mașiniȘi pe zona compactă, SUV-urile au depășit mașinile compacte clasice, hatchback sau sedan, cu 1,6 milioane de unități față de 1,3 milioane.
Pe segmentele de SUV-uri premium, cel mai bine vândut a fost cel rezervat SUV-urilor medii, acolo unde Tesla Model Y a dominat categoric rivalii Mercedes GLC, Volvo XC60, BMW X3 și Audi Q5. Și SUV-urile compacte premium au înregistrat o creștere substanțială, liderul segmentului fiind Volvo XC40, urmat de BMW X1, Mercedes GLA și Audi Q3.