Chiar dacă Alianța Renault – Nissan nu mai există în forma care a consacrat-o timp de aproximativ două decenii, ea continuă să genereze economii de scară pentru cele două companii, prin utilizarea în comun a platformelor și prin multiplicarea modelelor pe diferite piețe, sub mai multe mărci, acolo unde studiile arată că se poate.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Marca Dacia a reprezentat pentru Nissan o importantă resursă de modele accesibile, destinate în special piețelor emergente, unde bugetele clienților sunt mai restrânse. Duster a fost modelul perfect, care și-a găsit loc în gama Nissan atât în Rusia, cât și în Africa de Sud sau pe piețele din Orientul Mijlociu.
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Lansarea noii generații Duster nu va rămâne fără efecte la nivel de colaborare între Renault și Nissan. Date analizate de Profit.ro relevă că Nissan va vinde propria versiune Duster, cu unul dintre numele consacrate, cel mai probabil tot Terrano, ca și până acum.

Noutatea vine însă de la Bigster, o mașină care poate aduce profituri mult mai mari japonezilor, pentru că are dimensiuni de segment C și se vinde cu prețuri mult mai mari. Chiar dacă un anunț oficial nu a fost făcut până acum în privința lui Bigster, mai multe mesaje transmise de Renault și Nissan au vorbit de-a lungul timpului despre colaborarea dintre cele două companii pe piețele internaționale.
În India, acolo unde Renault și Nissan au de mai mult timp o unitate locală de cercetare – dezvoltare, plus o fabrică și rețea de dealeri, lucrurile s-au schimbat din punct de vedere al acționariatului, pentru că Renault a convenit cu partenerii săi japonezi să preia toate acțiunile.
Dar Nissan rămâne pe piață, iar francezii vor produce pentru ei trei modele pe care le vor vinde cu sigla proprie.

Deși numele lor nu a fost încă făcut public, Nissan a publicat deja mai multe fotografii cu viitoarele modele Nissan, chiar dacă unele dintre ele sunt în penumbră.
Între acestea, pe lângă noile Juke și Leaf, dar și viitorul Micra, derivat din Renault 5, putem vedea viitoarele modele derivate din Dacia Duster, Bigster și, cel mai surprinzător, Jogger.
„În următorii doi ani, va introduce două modele inovatoare: începând cu un vehicul multifuncțional (MPV) în anul fiscal 2025, urmat de un vehicul utilitar sport compact (CSUV) cu 5 locuri în anul fiscal 2026”, spune Nissan în descrierea modelelor, confirmând că ele vor fi construite în India.
„Ambele modele noi vor fi fabricate local la uzina din Chennai și vor urma strategia «One Car, One World» pentru a susține atât vânzările interne, cât și pentru a livra exporturi de clasă mondială, atât în configurații cu volanul pe dreapta, cât și pe stânga”, mai spune Nissan, care subliniază că își propune să vândă 100.000 de unități pe piața locală plus exporturi din India.

Exporturile vor merge către piețele internaționale, între care este subliniată Africa de Sud. Aici este locul în care va fi vândută versiunea Nissan a lui Bigster, după cum arată și anunțul oficial. „Un nou SUV cu 5 locuri va ajunge și pe anumite piețe africane în anul fiscal 2026”.
Șefii Renault au declarat anterior că Dacia Bigster nu va fi vândut de marca franceză cu sigla proprie, dând de înțeles că numele nu va fi folosit așa cum este cel al lui Duster.
Aceste declarații nu exclud însă dezvoltarea unei versiuni mai rafinate, care să preia de la Bigster doar o parte dintre componente, beneficiind de o caroserie adaptată așa cum s-a întâmplat cu Sandero, transformat în Kardian.

O transformare similară se va produce și în cazul versiunii Nissan, care va avea propriul design, diferențiat de cel al Dacia.