Chiar dacă există un număr mare de clienți interesați să cumpere pickup-ul Cybertruck electric, produs de Tesla, acest lucru ar putea fi imposibil dacă riscurile de siguranță pe care le prezintă acest automobil se vor dovedi reale în raport cu legislația europeană.
Specialiștii cunoscutei organizații TUV, din Germania, susțin că structura rigidă, din inox, a caroseriei lui Tesla Cybertruck, ar putea fi cea care să creeze probleme la omologare în Europa, potrivit legislației privind siguranța pasagerilor dar și cea a celorlalți participanți la trafic.
În primul rând, caroseria mașinilor trebuie să conțină o componentă deformabilă, care să preia forța impactului, atât în cazul unui accident vehicul – vehicul, cât și în cazul lovirii unui pieton. „Pentru a îndeplini cerințele de siguranță pasivă pentru pasageri și pietoni din Europa, este aproape inevitabil să fie instalată o casetă de impact în vehicul. Aceasta se deformează în cazul unui impact și, prin urmare, absoarbe energie", explică Andreas Schäffler, responsabil pentru omologare globală la TÜV Süd.
În al doilea rând, muchiile componentelor de caroserie trebuie să nu fie ascuțite, ci să aibă o rază minimă de 2,5 mm, ceea ce nu este cazul la modelul american, construit din tablă groasă de 1,4 mm, formând unghiuri ascuțite și având o rezistență foarte mare la impact.
Regulementele care prevăd teste făcute cu vehiculele înainte de omologare sunt citate de Thomas Quernheim, manager global al unității de afaceri pentru inginerie și omologare la TÜV Rheinlan, care explică pentru Automobilwoche că în Europa există o politică de siguranță mai restrictivă, în special față de pericolele la care sunt expuși pietonii. Acesta citează regulamentele UN/ECE 26, 61 și 127, pe care Cybertruck va trebui să le treacă înainte de a fi omologat. Specialistul susțină însă că ar putea fi invocate excepții prevăzute de regulamentul 127, care spune că dacă distanța dintre scaunul din față și axa din față a mașinii este mai mică de 1,1 metri pot fi aplicate excepții la omologare.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Românii au dat năvală să-și rezerve noul Duster. Dacia a decis să suplimenteze oferta pentru precomenziÎn cazul în care modelul Cybertruck va primi omologarea europeană aceasta ar fi una pentru mașini mai grelede 3,5 tone, adică vehicule comerciale ce pot fi conduse doar cu permis corespunzător, adică permis de categoria C.
Elon Musk și-a lăudat automobilul tocmai pentru rigiditatea acestuia, spunând că într-o confruntare cu o altă mașină Cybertruck „va câștiga”. Din păcate, această rigiditate ar putea genera probleme nu doar celor aflați în alte vehicule cu care Cybertruck poate intra în coliziune, ci și pasagerilor și șoferului din pickup-ul Tesla, din cauza inerției de impact foarte mare, care poate conduce la leziuni interne severe.