O companie din Turcia va construi centura de vest a municipului Timisoara. Aceasta a fost desemnată câștigătoare, în urma licitației, însă a existat o contestație care a fost rezolvată în favoarea companiei turcești. Centura Timisoara Vest va avea 14 kilometri. Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei, fără TVA.
Compania turca NUROL İNȘAAT VE TİCARET ANONİM ȘİRKETİ este cea care va construi centura Timisoara Vest.
”Vești bune pentru Timișoara! S-a desemnat câștigătorul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor! Vorbim de același constructor turc, având în vedere că decizia CNSC din 9 septembrie 2024 este menținută prin soluția definitivă a Curții de Apel București, din data de 25 octombrie, și validează, de altfel, rezultatul anunțat inițial de CNAIR”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe Facebook.
Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027), scrie News.ro.
”Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,90 km și trebuie construită în 30 de luni (6 luni proiectare și 24 luni execuție). Noua variantă ocolitoare va face parte integrantă din Centura Municipiului Timișoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv: un pasaj peste DN59A, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( in lungime totală de 750 m); un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m); un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m) ; 4 noduri rutiere (cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centura Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu Radiala Nouă de Vest/C30).
Semnarea contractului va fi posibilă după 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse noi contestații”, a mai precizat Grindeanu.
Varianta de Ocolire Timișoara Vest, al cărei traseu va traversa în parte teritoriile administrative ale localităților Timișoara, Săcălaz și Sânmihaiu Român, va însuma aproape 14 km și va închide, practic, inelul de centură al Timișoarei.
CITEȘTE ȘI FOTO Contract semnat pentru o nouă centură ocolitoare în România. Austriecii de la PORR au luat contractulȘoseaua va porni din viitoarea descărcare a autostrăzii A1, de la Sânandrei, se va intersecta cu șoselele care leagă în prezent Timișoara de Săcălaz și Becicherecu Mic (DN6) și se va lega cu centura sud în zona cartierului Freidorf, după intersecția cu drumul spre Utvin.
Drumul va avea patru noduri rutiere, dar și zece poduri și pasaje: două pasaje peste liniile de tren CFR cu lungime de 779, respectiv 752 metri și alte două pasaje de 455 și 451 metri, cele mai grele structuri ale șoselei.
Cel mai lung pasaj este proiectat la kilometrul 3, are 779 de metri lungime și va fi ridicat peste linia de tren CFR 218 (19 deschideri a câte 40 de metri). La km 10 va fi construit un pasaj de 752 m peste DN 59A Timișoara - Jimbolia și Magistrala CFR 100 București – Timișoara – Arad. Al treilea pasaj ca lungime (455 m) este cel de la km 4 peste DN 6 Timișoara - Cenad și linia CFR 133, iar pasajul de 451 de metri va fi la km 13 peste Bega.
Drumul este încadrat în clasa tehnică II. Elementele geometrice ale traseului sunt adoptate pentru o viteză de proiectare de120 km/h. Din cauza constrângerilor legate de legătura cu centura sud Timișoara și traversarea canalului Bega, la sfârșitul traseului se reduce viteza de proiectare la 80 km/h.