Producătorii japonezi Suzuki și Toyota nu vor mai forma un parteneriat pe piața din Europa, pentru atingerea țintelor de emisii stabilite de Comisia Europeană, în cadrul așa numitelor „pool-uri”, ci au ales să facă un astfel de parteneriat cu Volvo. Sistemul este agreat de Uniunea Europeană, dacă are ca efect încadrarea în ținte.
Suzuki a anunțat că va face un parteneriat cu Volvo Car, un „pool” de emisii, care nu înseamnă altceva decât tranzacționarea emisiilor de CO2.
Până acum, Suzuki era asociat cu Toyota, însă înăsprirea condițiilor stabilite de Comisia Europeană îi împinge pe producători să caute cele mai bune soluții, astfel încât să scape de amenzile usturătoare.
În același timp, Toyota reușește să atingă singură țintele de emisii și nu are nevoie să intre în parteneriate de acest tip. Volvo Car este deținută de Geely, care mai vinde pe piața europeană alte câteva mărci proprii, dar în volume mici, care nu au o pondere prea mare în calculul emisiilor.
Cele două companii, Suzuki și Toyota, au anunțat în urmă cu câteva zile că își vor extinde parteneriatul pe partea de dezvoltare și producție de automobile, extindere care se va concretiza în producția unui automobil electric Toyota în uzina Suzuki din India.
Suzuki are deja câteva decizii luate care să ajute compania să treacă de momentul dificil al anului 2025, printre acestea numărându-se eliminarea de pe piață a unor modele cu motoare cu combustie, Jimny și Ignis, care au cifre prea ridicate ale consumului și emisiilor de CO2. O a doua decizie este lansarea pe piață a modelului e-Vitara, o mașină produsă în India și importată din 2025 și în Europa.
În ultimii ani, constructorii auto au făcut câteva parteneriate devenite celebre, cum a fost cel dintre Fiat (acum Stellantis) și Tesla, care a ajutat producătorul italian să scape de penalitățile de miliarde ale UE și a generat venituri frumoase pentru Tesla.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia scumpește Duster 3. Crește prețul motorului ECO-G și cel al tracțiunii 4x4. Listă completă de prețuriConform estimărilor făcute de specialiști, Volkswagen și Ford sunt printre companiile auto cu cea mai mare nevoie de credite de CO2, pentru a nu fi amendate, cele două având nevoie de o reducere a emisiilor cu 21% pentru a nu fi amendate. Alte companii, precum Hyundai, Mercedes, Toyota, Renault, Nissan vor fi obligate să reducă emisiile cu procente mai mici, lansările de mașini electrice fiind soluția cea mai la îndemână.
Unii constructori, cum sunt Renault Group și Stellantis, au discutat deja despre restructurarea vânzărilor de mașini cu combustie, prin oprirea producției la limita menținerii unei proporții corespunzătoare emisiilor dorite. Diferența între cele două este dată de faptul că Stellantis acceptă și își asumă această decizie, iar Renault se împotrivește și spune că este „ceva ce n-ar trebui să facem”.
CITEȘTE ȘI "Made in Germany" crește peste așteptăriPentru Volkswgen s-a discutat și despre posibilitatea de a deveni noul parter al Tesla în aceste „pool-uri” de CO2, însă nu a existat nicio decizie oficială care să confirme această ipoteză.
Toate parteneriatele încheiate de companiile auto trebuie anunțate oficial la Comisia Europeană, până la finalul anului, pentru ca specialiștii comisiei să poată face calculele necesare. Acestea țin cont de numărul de mașini vândute de fiecare constructor pe piața europeană, iar ponderarea țintelor se face plecând de la limita de 95 de grame pe km care se aplică individual în funcție de masa medie a vehiculelor. Fiecare depășire se sancționează cu 95 de euro pe gram depășit înmulțit cu numărul de vehicule vândute.