Compania aeriană irlandeză low-cost Ryanair a fost amendată în Spania cu peste 100 de milioane de euro, cu argumentul că a aplicat “taxe abuzive” la bagajele de mână, tipărirea biletelor, rezervarea locurilor adiacente din avion pentru copii, fiind indicate și alte practici considerate abuzive.
În total, Protecția Consumatorului din Spania a aplicat amenzi de 179 de milioane de euro, companiilor Ryanair (107 milioane de euro), Vueling (39 de milioane de euro), EasyJet (29 de milioane de euro), Norwegian (1,6 milioane de euro) și Volotea (1,9 milioane de euro), arată BiziDay.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Protecția Consumatorului (care în Spania are rang de minister) a declarat că va interzice practicile abuzive, inclusiv perceperea de taxe suplimentare pentru bagajele de mână în avion și rezervarea locurilor adiacente pentru copii sau alte persoane aflate în întreținere.
Ministerul a arătat că o companie aeriană poate stabili dimensiunile maxime ale unui bagaj care poate fi luat în cabină, dar nu poate stabili tarife suplimentare pentru un bagaj care depășește aceste dimensiuni pentru a-l accepta totuși în cabină, în loc să fie trimis la cală.
De asemenea, companiilor aeriene li s-a interzis să perceapă taxe “disproporționate și abuzive” pentru tipărirea cărților de îmbarcare sau să facă “omisiuni înșelătoare” privind prețul integral al călătoriei (cu tot cu bagajele de cală sau de cabină), care îngreunează compararea prețului unui bilet pe aceeași rută cu cel de la o altă companie.
Autoritatea arată că Ryaniar va rambursa 55 de euro sau costul integral al înregistrării la aeroport tuturor persoanelor care, între 2021 și 2023, au trimis o plângere companiei, acuzând că nu au fost conștienți de condițiile aplicabile înregistrării online.
CITEȘTE ȘI FOTO BMW a produs primele mașini Neue Klasse în uzina din Debrecen, la doi pași de RomâniaÎn plus, toți călătorii care au făcut rezervări de zbor în aceeași perioadă (care au totalizat peste 100.000) și s-au înregistrat la aeroport, plătind suprataxa, vor primi o rambursare de 15 euro sau, alternativ, un voucher în valoare de 20 de euro care poate fi folosit pentru a achiziționa servicii de la Ryanair.
Având în vedere cele peste 100.000 de rezervări – ceea ce corespunde la cel puțin peste 100.000 de consumatori – suma pe care compania s-a angajat să o ramburseze este de aproximativ 1,5 milioane de euro.