Renault renunță la importurile Nissan în România

Renault renunță la importurile Nissan în România
scris astăzi, 10:44

Renault Commercial Roumanie, compania care a avut drepturile de import și distribuție pentru marca Nissan pentru România, în ultimii aproape 20 de ani, renunță la această marcă, ca posibil efect al răcirii relațiilor dintre Renault Group și Nissan.

Renault România a anunțat oficial, printr-un mesaj transmis Profit.ro, că renunță la activitățile de import și distribuție pentru marca Nissan în România.

Urmărește-ne și pe Google News
Alte două spații de servicii - deschise pe A1 CITEȘTE ȘI Alte două spații de servicii - deschise pe A1
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

„Procesul de import și distribuție pentru marca Nissan a fost reorganizat. Astfel, Nissan a decis ca, începând de la sfârșitul primului semestru al anului 2025, să își continue activitatea de importator cu un nou partener.

Până la acea dată, Renault Commercial Roumanie va rămâne importatorul oficial Nissan și își va desfășura activitatea de distribuție prin partenerii autorizați din țară, oferind clienților săi același nivel de calitate și servicii. Informațiile despre viitorul importator vor face obiectul unei comunicări separate ulterior”, au transmis reprezentanții Renault Commercial Roumanie, pentru Profit.ro.

Renault Commercial Roumanie, compania care deține în prezent drepturile de distribuție pentru brandul Nissan, a fost înființată în 2011, ca entitate ce reprezintă interesele comerciale ale mărcilor Alianței Renault Nissan. Până atunci, importurile mărcii erau asigurate de Nissan România, iar anterior importul și distribuția erau realizate de Badsi Impex, companie românească, devenită între timp dealer în rețeaua Nissan. Atribuțiile Renault Commercial Roumanie, pentru marca Nissan, includ importul și distribuția de vehicule în rețeaua care cuprinde 38 de reprezentanțe organizate în regim de agenți comerciali, distribuția de piese de schimb către atelierele de service agreate, serviciile post-vânzare și alte activități comerciale specifice (marketing, comunicare etc.). Toate acestea vor înceta în la 1 iulie, ca urmare a deciziei Nissan.

FOTO BYD lansează în Europa modelul de zeci de mii de euro cu care vrea să ia din clienții BMW, Audi și Mercedes. Prețul este dublu față de cel din China CITEȘTE ȘI FOTO BYD lansează în Europa modelul de zeci de mii de euro cu care vrea să ia din clienții BMW, Audi și Mercedes. Prețul este dublu față de cel din China

Relațiile dintre Renault și Nissan s-au deteriorat după ce fostul CEO al celor două companii, Carlos Ghosn, a fost arestat în Japonia, într-un moment în care se spunea că acesta încerca să ducă până la capăt o fuziune a celor două. Ulterior, conducerea Nissan a cerut Renault să-și diminueze participația pe care o deținea în cadrul companiei japoneze, astfel că francezii au păstrat un pachet de aproximativ 15%, diferența de peste 28 de procente fiind transferată unui trust care administrează aceste acțiuni și a demarat un proces de vânzare a lor. Colaborarea dintre Renault și Nissan a rămas la un nivel strict comercial.

Importurile pe piața din România și, cel mai probabil, și pe alte piețe europene pe care Renault se ocupa de această activitate, vor fi preluate de alte companii cu care japonezii vor stabili noi contracte de reprezentare.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault nissan romania