Producătorii chinezi de vehicule electrice BYD, Geely și SAIC precum și compania germană BMW au depus plângeri împotriva tarifelor de import impuse de Uniunea Europeană, potrivit documentelor publicate pe site-ul Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE).
Acțiunile legale au fost înregistrate săptămâna aceasta, cu o zi înainte de termenul-limită pentru depunerea contestațiilor.
Uniunea Europeană a introdus aceste tarife la sfârșitul lunii octombrie, în urma unei investigații anti-subvenții. Tarifele suplimentare sunt de 17,0% pentru BYD, 18,8% pentru Geely și 35,3% pentru SAIC, acestea fiind aplicate peste taxa standard de import pentru autoturisme, de 10%, relatează News.ro.
CITEȘTE ȘI VIDEO Primele imagini cu persoanele care au furat artefactele daciceProcedurile la Tribunalul General, instanța inferioară a CJUE, durează, în medie, 18 luni și pot fi atacate cu apel.
Camera de Comerț pentru Import și Export de Mașini și Produse Electronice din China (CCCME), care reprezintă producătorii chinezi de vehicule electrice, a depus, de asemenea, o plângere miercuri.
CCCME a subliniat că va continua să reprezinte industria vehiculelor electrice din China prin acțiuni judiciare și să apere drepturile legitime ale companiilor chineze.
Comisia Europeană a confirmat că are cunoștință de aceste cazuri și are la dispoziție două luni și 10 zile pentru a pregăti apărarea.
De asemenea, contactele tehnice cu autoritățile chineze continuă, iar negocierile pentru un posibil compromis, care includ angajamente de preț minim, sunt în desfășurare din septembrie.
Plângerile ar putea aborda modul de evaluare a subvențiilor, stabilirea daunelor aduse industriei UE și decizia Comisiei de a iniția investigația fără o plângere formală din partea industriei europene.
CITEȘTE ȘI ANUNȚ Valoarea ecotichetului din programul Rabla pentru autoturisme electrice poate crește cu câteva mii de euroSAIC contestă tariful mult mai ridicat aplicat, motivat de faptul că nu a cooperat în investigație.
Totodată, producătorii chinezi au criticat excluderea Tesla din eșantionul oficial folosit pentru calcularea tarifelor.
Tesla, cel mai mare exportator de vehicule electrice din China în UE, a primit un tarif suplimentar de doar 7,8%. Dacă ar fi fost inclusă în eșantion, companiile care au cooperat ar fi beneficiat de tarife mai mici decât cele actuale, de 20,7%.
Negocierile dintre Beijing și Bruxelles continuă, iar rezultatul acestora ar putea influența viitorul relațiilor comerciale dintre China și Uniunea Europeană.