Sub presiunea concurenților chinezi, marii producători auto americani și europeni fac eforturi pentru a reduce costurile vehiculelor electrice, astfel încât să poată avea prețuri și marje de profit similare cu cele ale modelelor pe combustibili fosili, potrivit unor directori din industrie, citați de Reuters.
Stellantis și Renault încearcă să dezvolte vehicule electrice mai accesibile, care sunt mai scumpe decât echivalentele lor cu motoare cu combustie, deoarece creșterea vânzărilor de mașini electrice a încetinit, în timp ce giganții americani General Motors și Ford au abordat posibilitatea unor parteneriate care ar putea reduce costurile vehiculelor electrice, scrie News.ro.
Costul ridicat al vehiculelor electrice a devenit o barieră semnificativă în calea adoptării mai largi, în masă, pentru mașinile cu emisii zero.
Producătorii de automobile au avut dificultăți să țină pasul cu Tesla, principalul producător de vehicule electrice din Statele Unite și Europa, dar modelele chinezești cu costuri mai mici au sporit miza competitivă.
”Dacă aș fi un investitor pe termen scurt, mi-aș putea crește imediat vânzările de vehicule electrice, pur și simplu lăsând marjele să scadă”, a declarat directorul general al Stellantis, Carlos Tavares, reporterilor, după ce compania a publicat rezultatele financiare pentru întregul an și a avertizat cu privire la un an turbulent.
Apariția vehiculelor electrice chineze cu costuri mai mici a adăugat un nou impuls eforturilor continue ale producătorilor auto europeni de a dezvolta modele mai accesibile.
BYD și alți producători chinezi de vehicule electrice cu costuri reduse accelerează exporturile de vehicule către Europa și alte regiuni, iar producătorii de automobile din SUA se tem că acele companii vor înființa fabrici în Mexic pentru a livra vehicule electrice în Statele Unite.
”Desigur, toată lumea încearcă să reducă costul vehiculelor electrice”, pentru a ajunge la paritatea prețului cu modelele cu motoare cu ardere, le-a spus CEO-ul Renault, Luca de Meo, analiștilor, întrebat despre prețuri și profitabilitate.
De Meo, vorbind după ce Renault a publicat rezultatele financiare din 2023, a spus că reducerea prețurilor va fi mai ușoară pentru mașinile mai mici, deoarece producătorii de automobile pot reduce dimensiunea pachetului de baterii - care de obicei reprezintă aproximativ 40% din costul unui vehicul electric - dar înseamnă că prețurile vor rămâne mai mari pentru acelea cu baterii mai mari.
Ford își evaluează, de asemenea, strategia pentru baterii și a înființat o echipă dedicată pentru a proiecta un vehicul electric cu costuri mai mici, care ar putea concura cu BYD.
CITEȘTE ȘI FOTO Unii proprietari de vehicule electrice Cybertruck se tem că mașinile lor ruginesc, deși Tesla spune că au caroserie din oțel inoxidabil”Putem începe să avem o situație competitivă a bateriilor. Putem merge la celule cilindrice obișnuite, care ar putea adăuga o mare influență capacității noastre de cumpărare. Poate că ar trebui să facem (asta) cu un alt OEM (producător de automobile)”, a spus CEO Jim Farley.
ACT DE ECHILIBRARE
Atât producătorii de automobile din SUA, cât și cei europeni se confruntă cu un act de echilibru delicat, în care trebuie să reducă prețurile vehiculelor electrice, dar trebuie să reducă mai întâi costurile pentru a produce profiturile pe care le caută investitorii.
Ford și GM se confruntă cu presiuni din partea investitorilor pentru a reduce cheltuielile pentru vehicule electrice; Ford ar urma să piardă de la 5 la 5,5 miliarde de dolari în acest an pe acele vehicule.
CITEȘTE ȘI Volkswagen AG raportează un avans semnificativ al vânzărilorÎn octombrie anul trecut, marca Citroen a grupului Stellantis și-a dezvăluit noul său SUV electric e-C3, un model low-cost care începe de la 23.300 de euro (25.015 dolari), menit să înfrunte rivalii chinezi pe piața accesibilă a vehiculelor electrice.
Datorită scăderii costurilor materiilor prime pentru baterii, Tavares a spus că marjele dintre modelele sale electrice și cele pe combustibili fosili ”converg” și că dorește să accelereze acest proces.
Prețul automobilului Fiat 500 începe în prezent de la 16.790 de lire sterline (21.066 dolari) în Marea Britanie, pe baza site-ului Fiat al Stellantis, în timp ce prețul modelului electric e500-ul începe de la 28.195 de lire sterline.
Directorul financiar al Renault, Thierry Pieton, a declarat că modelul electric Scenic, care urmează să fie lansat anul acesta, va avea un preț care începe cu puțin sub 40.000 de euro (42.944 USD).
”Dacă te uiți la competiție, inclusiv la competiția chineză, Scenic va fi foarte bine poziționat”, a spus el.