Prăbușire gravă a producției Stellantis. Minimul ultimilor 68 de ani

Prăbușire gravă a producției Stellantis. Minimul ultimilor 68 de ani
scris vineri, 16:41

Producția de vehicule realizată în Italia de grupul auto franco-italian Stellantis în 2024 a fost cu 37% sub cea din 2023, scădere care se datorează în special unei prăbușiri a activităților de asamblare de autoturisme, arată cifrele publicate vineri de confederația sindicală FIM-CISL, transmite Reuters.

Pentru a răspunde la problema supra-capacităților de producție din Italia, grupul Stellantis s-a bazat puternic pe programele de șomaj temporar finanțate de stat. În luna decembrie, Stellantis a prezentat un plan destinat creșterii activităților de producție realizate în Italia, dar o majorare ar urma să fie vizibilă abia din 2026, grație lansării de noi modele, arată Agerpres.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Primul rezultat al Dacia la Raliul Dakar CITEȘTE ȘI VIDEO Primul rezultat al Dacia la Raliul Dakar

Confederația sindicală FIM-CISL susține că Stellantis, companie creată în 2021 după fuziunea dintre grupul italiano-american Fiat Chrysler cu grupul francez PSA-Peugeot, a produs anul trecut un număr de 475.090 de vehicule în Italia, în scădere față de 751.384 de vehicule în 2023.

În special producția de autoturisme a înregistrat un grav declin, de 46%, până la cel mai scăzut nivel de după 1956, în timp ce producția de autovehicule comerciale noi a scăzut cu 17%, arată cifrele publicate de FIM-CISL.

La fel ca și ceilalți constructori auto europeni, Stellantis, al patrulea mare producător mondial de automobile, are probeleme din cauza cererii reduse, în special pentru automobilele complet electrice, dar și de pe urma incertitudinii legislative și a concurenței chineze acerbe.

Premieră în Norvegia: pe șosele au început să circule mai multe mașini electrice decât modele pe benzină. „Tranziție istorică!” CITEȘTE ȘI Premieră în Norvegia: pe șosele au început să circule mai multe mașini electrice decât modele pe benzină. „Tranziție istorică!”

FIM-CISL a informat că se va alătura unui protest, pe care sindicatul IndustriALL Europe vrea să îl organizeze la Bruxelles în data de 5 februarie, cu două săptămâni înainte de data la care Comisia Europeană ar urma să își prezinte propriul său "plan privind industria curată".

Președintele FIM-CISL, Ferdinando Uliano a apreciat că este important să fie revizuite țintele UE privind reducerea emisiilor de CO2 ale autovehiculelor, ținte care ar urma să intre în vigoare din 2025. "Aceasta este o bătălie pentru Europa. Lăsate singure, țările nu au decât de pierdut", a spus Uliano, făcând referire la criza cu care se confruntă industria auto din Europa.

Stellantis are cinci fabrici de producție de automobile în Italia, plus o facilitate pentru producția de vehicule comerciale.

Cifrele furnizate de FIM-CISL arată că producția la uzina Stellantis de la Mirafiori, în apropiere de Torino, a scăzut cu 70% anul trecut. O performanță mai slabă s-a înregistrat doar la uzina Maserati de la Modena, unde producția a scăzut cu 79% în ritm anual.

"Suntem foarte îngrijorați cu privire la Maserati. Așteptăm cât mai rapid un proiect clar și detaliat cu privire la Maserati", a spus Uliano.

Luna trecută, Stellantis a promis că va investi două miliarde de euro în Italia în 2025, pentru a produce noi modele la unele din uzinele sale italiene

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
masini