Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, după ce a mers cu premierul Marcel Ciolacu, la Brașov, cu primul tren electric achiziționat în ultimii 35 de ani, că până în ianuarie 2026 urmează să vină alte 37 de garnituri noi de tren iar prima va intra tot spre Brașov, următoarele urmând să circule spre Constanța și Craiova. Ministrul a mai anunțat că au contracte semnate astăzi, de aproximativ 130 de garnituri, de lung sau de scurt parcurs, toate din banii europeni.
”Este cred că pentru prima dată, după 22 de ani, este prima garnitură nouă. Cred că ultima oară a fost Săgeata Albastră, dar era Diesel, de această dată o garnitură electrică. cu alte cuvinte, transport verde. E un program mult mai amplu. Până la sfârșitul anului o să fie livrate și alte garnituri”, a spus premierul Marcel Ciolacu, la Brașov, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat la Brașov că următoarea garnitură de tren urmează să vină în luna decembrie.
”Pe parcursul anului 2025, până în ianuarie 2026, deci în 13 luni, urmează să vină alte 37 de garnituri noi de tren, care, prima dintre ele va intra tot pe acest traseu, spre Brașov, următoarele spre Constanța și spre Craiova. Cu cât sosesc mai multe, cu atât vom merge și pe distanțe mai îndepărtate, cum ar fi Timișoara”, a arătat ministrul. Grindeanu a arătat că este un prim pas.
”Speră că cadența, dacă tot vorbim de căi ferate, să fie cea enunțată de mine mai înainte, și anul viitor să avem cât mai multe trenuri”, a subliniat el.
”Avem contracte semnate astăzi, când vorbim, de aproximativ 130 de garnituri, de lung sau de scurt parcurs, toate din banii europeni, că vorbim de Fondul de modernizare, că vorbim de Programul operațional, sau că vorbim de PNRR. Absolut toate sunt din fonduri europene, unde, sigur, bugetul de stat vine cu cofinanțarea”, a precizat Grindeanu.
Despre viteza cu care circulă acest tren, Grindeanu a arătat s-a atins 140 km și aceasta este restricția în acest moment. ”Ne dorim ca lucrările în infrastructură, indiferent că vorbim de această rută, sau cea de pe Constanța, unde se poate atinge 160 km, să fie cât mai multe, iar investițiile în infrastructură se ducă la creșterea vitezei pe calea ferată, fie că vorbim de transportul de călători, dar și cel de marfă, care este la fel de important”, a subliniat Grindeanu.