Compania Națională de Investiții Rutiere a inițiat un parteneriat cu Federația Română de Canotaj pentru realizarea unei piste de canotaj pe amplasamentul gropilor de pe șantierul Drumului de mare viteză București-Giurgiu.
Conform prevederilor normative tehnice în vigoare, construcția rambleurilor și a terasamentelor se efectuează din pământuri excavate din gropile de împrumut.
CITEȘTE ȘI LISTA Sectorul auto din Europa pregătește închideri de fabrici și mari concedieri, inclusiv din cauza mașinilor electricePentru a realiza o pistă olimpică de canotaj este nevoie de o suprafață de aproximativ 50-60 hectare, având o lungime minimă de 2.500 metri și o lățime de minimum 160 de metri.
Autoritățile arată acum că, din "gropile de împrumut", se extrage materialul necesar execuției terasamentului pentru o lucrare de infrastructură rutieră, permițând și o astfel de inițiativă legată de pistele de canotaj.
,,În România nu există nicio pistă de canotaj amenajată la standarde internaționale în adevăratul sens al cuvântului. Pentru acest proiect, am luat legătura cu președinta Agenției Naționale pentru Sport, Elisabeta Lipă, și am primit detaliile tehnice necesare amenajării unei piste de canotaj.
Noi, în Caietul de Sarcini pentru realizarea Studiului de Fezabilitate al Drumului de mare Viteză București Giurgiu (Autostradă/Drum Expres), am prevăzut cerințe pentru a putea determina anumiți parametri, să vedem la ce adâncime este pânza freatică și cum am putea asigura dimensiunile unei astfel de piste de canotaj.
CITEȘTE ȘI VIDEO Trafic blocat pe DN 72, după ce o cisternă cu GPL a fost implicată într-un accident de circulație. Incendiu cu flacără deschisă și degajare mare de fumÎn momentul în care stabilim că vom putea face proiecte complementare - Drumul de mare viteză București-Giurgiu și pista de canotaj de lângă traseul acestuia - vom putea merge la Comisia Europeană pentru a le prezenta. Practic, nu facem doar o groapă, ci pe amplasamentul unei gropi de împrumut se poate amenaja o pistă de canotaj.
În Caietul de Sarcini pentru Studiul de Fezabilitate au fost incluse cerințe specifice, precum mai multe foraje geotehnice și piezometre pentru a putea determina nivelul pânzei freatice și cât variază, să avem condițiile pentru a determina dacă se pretează pentru amenajarea unei piste de canotaj”, a explicat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.