Uniunea Europeană a decis, cu titlu provizoriu, noi reguli de suspendare și retragere a permisului de conducere.
VEZI AICI ȘI Surpriză - Apare un nou permis auto
Măsurile sunt parte dintr-o serie de decizii pentru îmbunătățirea siguranței rutiere, conform AFP.
3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Conform noilor reguli, orice restricții sau interdicții introduse de autoritățile unui stat membru împotriva unui șofer pentru a-l sancționa în cazul unui accident rutier grav se vor aplica și în țara în care a fost eliberat permisul auto al persoanei respective. Apoi, țara care a emis carnetul de șofer va trebui să aplice măsura pentru întregul teritoriu al UE, arată Hotnews.
În prezent, dacă un șofer își pierde permisul într-o altă țară a UE decât cea în care a fost eliberat, sancțiunea se aplică doar în statul în care a avut loc infracțiunea.

„Prin introducerea unor criterii mai clare și mai oportune pentru suspendarea privilegiilor de șofat din cauza încălcărilor grave, această măsură îi protejează nu numai pe șoferii responsabili, ci și pe întreaga comunitate”, a declarat eurodeputatul Matteo Ricci.
Acordul încheiat între Parlamentul European și reprezentanții statelor membre a venit la câteva ore după consensul provizoriu al echipelor de negociere în privința permiselor auto digitale.
Reformele fac parte dintr-un pachet de siguranță rutieră care își propune să reducă la jumătate numărul deceselor și al persoanelor rănite pe drumurile europene până în 2030. Acordurile de marți încă mai trebuie să fie adoptate formal și de Consiliul UE, și de Parlamentul European.

Datele publicate recent de Comisia Europeană arată că România este statul din UE cu cea mai mare rată a mortalității pe șosele, de aproape patru ori mai mare decât cea din Suedia, țara cea mai sigură din acest punct de vedere. În 2024, la nivelul blocului comunitar au murit în accidente rutiere 19.800 de oameni, iar aproximativ 1.500 dintre victime au fost în țara noastră.