Dacia începe anul cu o scădere abruptă în Franța

Auto/Transporturi   
Dacia începe anul cu o scădere abruptă în Franța

Vânzările de automobile din Franța au debutat în acest an cu un rezultat slab, comparativ cu anul anterior, dar Dacia a coborât cu mult sub media pieței, înregistrând un declin semnificativ, relevă datele analizate de Profit.ro.

Schimbările legislative europene, legate de nivelul emisiilor admise la producătorii auto par să influențeze deja cifrele de vânzărie ale acestora pe piața din Franța. Volumul autoturismelor înmatriculate în această țară în prima lună din an a fost cu peste șase procente mai mic decât cel din anul anterior, dar evoluția principalilor jucători a fost diferită de la un caz la altul.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Umbrărescu a adus 350 de muncitori pe Autostrada Moldovei CITEȘTE ȘI VIDEO Umbrărescu a adus 350 de muncitori pe Autostrada Moldovei

Dacă Stellantis s-a confruntat cu un declin de 12 procente, din cauza vânzărilor foarte slabe ale mărcilor Fiat, Opel, DS, dar și ale Peugeot și Citroen, la Renault Group cele două mărci de bază, Renault și Dacia, au evoluat diferit, generând un rezultat de -3%, pentru întreg grupul.

Marca românească a fost cea care a influențat negativ rezultatul, pentru că a înmatriculat numai 9.975 de autoturisme, volumul fiind mai mic cu peste 28% față de cel înregistrat în urmă cu un an.

Renault a compensat parțial cifrele, cu o creștere de 19,4%, la un total de 17.726 de autoturisme. Deși nu există informații certe în acest sens, este posibil ca vânzările grupului să favorizeze în acest moment motorizările cu emisii reduse, pentru a nu se depăși limita acceptată de legislația UE.

Potrivi datelor oficiale publicate de autorități, Franța a avut un nivel mediu al emisiilor de 93,7 grame/km, foarte aproape de cele 93 de grame pe care trebuie să le atingă industria auto în acest an. Cota vehiculelor electrice nu a crescut, însă, fiind la un nivel de 17% în februarie, cu alte 4% pentru PHEV, mult sub nivelul din 2024 (9%).

ULTIMA ORĂ Renault a reușit să blocheze planurile de fuziune dintre Honda și Nissan CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Renault a reușit să blocheze planurile de fuziune dintre Honda și Nissan

Cele două modele populare ale Dacia, Sandero și Duster, au fost în Top 10 în luna ianuarie. Sandero rămâne a treia cea mai vândută mașină din Franța, cu aproape 5.000 de unități înmatriculate în ianuarie, iar Duster a reușit să se poziționeze pe locul 8, cu 3.000 de unități vândute. Jogger și Spring au vândut sub 1000 de unități fiecare, fiinda clasate pe locurile 32 și, respectiv, 35.

Franța este cea mai mare piață auto pentru Dacia, anul trecut fiind înmatriculate 144.979 autoturisme, un volum care a marcat o scădere de 7,3% față de 2023, prima după mai mulți ani de creștere pentru brandul românesc, cauzată exclusiv de blocajul cu care s-a confruntat Spring.

Dacia a rămas și în 2024 a treia marcă din Franța, după Renault și Peugeot, pe segmentul de autoturisme, depășind în continuare brandul local Citroen.

Pe segmentul de clienți privați, Dacia a încheiat anul 2024 pe locul al doilea, cu 119.230 de unități și o cotă de piață de 14,6%. Dacia este lider cu trei dintre modelele sale, Sandero, Duster și Jogger, în subsegmentul clienților persoane fizice.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia franta
inmatriculari franta
piata auto franta
sandero
duster