Investițiile uriașe ale companiilor auto occidentale, urmate de stimularea companiilor locale, pentru a se dezvolta rapid, este strategia urmată de China în industria auto, iar rezultatul se vede în fiecare zi tot mai mult. Exporturile de autovehicule produse în China le-au depășit pe cele din Japonia, în 2023, relevă datele analizate de Profit.ro.
Creșterea exporturilor realizate de cele mai mari companii auto din China, în special BYD, SAIC, Chery și Geely, susținute și de exporturile Tesla din această țară, au făcut din China cel mai mare exportator de autovehicule din lume, în 2023
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Exporturile de autoturisme și vehicule comerciale înregistrate de China au ajuns la un volum de 3,83 milioane de unități, fiind cu 62% mai mari decât în 2022. Numărul este mai mare decât cel înregistrat de Japonia, cu un total de 3,5 milioane de vehicule exportate. Este pentru prima dată când China depășește Japonia la acest capitol și acest lucru subliniază amploarea cu care sectorul auto se dezvoltă în China, susținut de guvern, potrivit primelor date transmise de Asociația Producătorilor de Autoturisme din China. În total, China a exportat 5,26 de milioane de vehicule, dacă includem și camioanele și autobuzele vândute în afara țării, având o valoare de aproape 102 milioane de dolari, în timp ce exporturile totale ale Japoniei s-au ridicat la aproximativ 4,3 milioane de unități.
În luna decembrie au fost exportate 385.000 de autovehicule, inclusiv CKD-uri, cu 49% mai multe decât în urmă cu un an și cu 3 porcente peste volumul din luna noiembrie, majorând astfel volumul anual al exporturilor la 3,83 milioane de unități. Dintre acestea, 26,6% au fost vehicule electrificate, așa numitele New Energy Vehicle, care includ atât mașinile complet electrice, cât și automobilele hibrid cu încărcare.
Pe piața internă, piața chineză a ajuns, la finalul lunii decembrie, la un total de 25,5 milioane de vehicule, cu 10,2% mai multe decât anul trecut.
Reprezentanții asociației susțin că potențialul de creștere a pieței chineze este unul uriaș, având în vedere că rata de motorizare în rândul populației este 195 de vehicule la 1000 de locuitori, de circa trei ori mai mică decât media UE și la jumătate față de rata înregistrată în România, de circa 400 de automobile la 1000 locuitori.