Clasamentul celor mai fiabile și celor mai puțin fiabile mașini rulate, realizat de cunoscuta organizație TUV din Germania, sub forma unui raport care are la bază inspecțiile obligatorii, aduce pentru al doilea an consecutiv Tesla Model 3 pe lista mașinilor cu un procentaj mare de probleme la instalațiile importante ale mașinii, relevă datele analizate de Profit.ro.
Raportul anual TUV, care este realizat pe baza defecțiunilor majore constatate la inspecțiile periodice, pentru mașinile mai vechi de doi ani, la principalele instalații ale acestora (direcție, frâne, sistem electric, suspensii, motor etc.), oferă și în acest an informații importante pentru clienții a nu mai puțin de 221 de modele, cu date care cuprind câteva milioane de inspecții realizate de inginerii TUV din Germania.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ca de fiecare dată, mașinile sunt clasificate în grupe de vârstă, în acest an fiind introdusă și categoria 12 – 13 ani vechime, din cauza creșterii vârstei automobilelor de pe piață, după cum justifică cei de la TUV. În total, sunt șase grupe de vârstă, începând cu grupa 2 – 3 ani, în care sunt cele mai noi mașini incluse în acest raport și totodată cele care au cele mai mici procentaje ale defectelor constatate la inspecțiile periodice.
Prima concluzie a celor de la TUV, în urma raportului din acest an, arată că media de 20,6% a defecțiunilor subliniază faptul că una din cinci mașini verificate a avut „o defecțiune semnificativă sau periculoasă” și a fost respinsă la ITP. S-a înregistrat o creștere a defectelor față de anul trecut, care este mică, dar importantă pentru tendința din industrie.
De asemenea, cei de la TUV mai precizează că starea tehnică a unei mașini nu este definitorie doar pentru calitatea producției, ci ține și de modul în care mașina este îngrijită.
În grupa cea mai „tânără”, de 2 – 3 ani, care include, în mare măsură, și cele mai scumpe mașini de pe piața second-hand, s-a remarcat prin scorul negativ Tesla Model 3, o mașină care a reușit să se poziționeze pentru al doilea an consecutiv pe lista mașinilor cel mai puțin fiabile, conform TUV. Model 3 a obținut un procentaj de 14,2%, calculat pe baza numărului de mașini cu defecțiuni care au condus la respingerea la inspecția mașinii, raportat la numărul total de mașini verificate.
CITEȘTE ȘI McDonald’s reintroduce produsele de 1 dolarAsta înseamnă că din 50 de mașini Model 3, 7 au fost au eșuat la inspecție din cauza unei probleme grave la unul dintre sistemele majore ale mașinii.
Pe locul al doilea la grupa 2-3 ani s-a clasat Ford Mondeo, iar pe locul al treilea, Skoda Scala, cu 11,8%.
Tesla Model 3 are un procentaj foarte mare de mașini cu defecțiuni în comparație și cu celelalte modele electrice din raportul TUV. Sunt în total 10 modele complet electrice în raport, în mai multe categorii de vechime, cele mai multe fiind în cea pentru mașinile cu 2 – 3 ani vechime. După Model 3, pe locul al doilea, dar la mare distanță, se află Renault Zoe, cu 8,9% punctaj, iar pe locul 3 este Opel Corsa, cu 8,3%. Cea mai fiabilă mașină electrică din raport este VW e-Golf, din categoria 2 – 3 ani vechime, cu numai 3,4% vechime.
CITEȘTE ȘI UPDATE Basel a votat cu majoritate covârșitoare - aproape 40 milioane euro pentru Eurovision. Expansiunea autostrăzilor și întărirea puterilor proprietarilor - respinseTesla Model 3 a reușit performanța negativă să se claseze pe ultimul loc și la categoria următoare, 4 – 5 ani vechime, cu 19,7% mașini cu defecțiuni majore.
„Autonomia mare nu poate ascunde performanța slabă a lui Model 3. Pe lângă defecte ale frânelor și axelor, Tesla are și un număr deosebit de mare de deficiențe la sistemul de lumini. Acestea trădează probleme în service și întreținere”, a declarat Joachim Buehler. , Director General al TÜV , la prezentarea raportului. Tesla Model 3 vândut în Europa este importat din China.
Șeful TUV a explicat că mașinile electrice au mai frecvent probleme cu sistemele de frânare, din cauza existenței tehnologiei de recuperare, care schimbă modul de utilizare al plăcuțelor de frână.
Este de remarcat și faptul că mașinile Dacia nu mai sunt în topul defecțiunilor în Raportul TUV, la categoriile de vechime mică, așa cum se întâmpla cu ani în urmă. Primele modele Dacia din clasamentul celor mai puțin fiabile mașini sunt în categoriile 6 – 7 ani vechime, cu ultimul loc ocupat de Dokker, cu 26,5% mașini care nu au trecut inspecția din cauza defectelor majore, în fața sa aflându-se Duster, cu 24,3%, și BMW Seria 5/6, cu 23,6% punctaj, o mașină care arată că prețul nu este neapărat un criteriu care asigură o calitate fără cusur.
CITEȘTE ȘI Rechemarea Dacia Duster a ajuns în sistemul european de alertă. A fost anunțat și numărul de mașini care merg în service. „Boli ale copilăriei”La categoria 8-9 ani vechime, toate cele trei cele mai slabe locuri sunt ocupate de Sandero, Duster și Dokker, acesta din urmă fiind și cel mai slab dintre ele, cu 30,9% punctaj.
La categoria 10 – 11 ani, Dacia Logan este cel mai puțin fiabil automobil, așa cum a fost în anii trecuți la categoriile de vârstă din care făcea parte la acel moment, cu un scor de 39,6%. Practic, modelul Logan fabricat în 2013 – 2014 prezintă la 4 din 10 mașini un defect major sau periculos, care împiedică trecerea inspecției cu brio. La categoria 12 – 13 ani, un singur model are rezultate mai slabe decât Logan: Renault Twingo, cu 41,5% punctaj.
Cele mai fiabile mașini sunt, paradoxal, doar două, în funcție de categoria de vârstă din care fac parte, conform TUV. Una este Honda Jazz, la categoria 2 – 3 ani vechime, iar cealaltă este Porsche 911 Carrera, la toate celelalte categorii, de la 4 – 5 ani la 12 – 13 ani. Detalii pentru celelalte mașini care s-au clasat între primele trei la fiecare categorie în tabelul de la finalul articolului.
Potrivit raportului TUV, vechimea mașinilor germane aflate în circulație a crescut foarte mult în ultimii 13 ani: de la 8,3 ani în 2011, la 10,3 ani în 2024.