Prețul cafelei în magazine va înregistra o creștere de două cifre

Agribusiness   
Prețul cafelei în magazine va înregistra o creștere de două cifre

Dacă marca dumneavoastră favorită de cafea nu se mai regăsește pe rafturile magazinelor nu vă îngrijorați, ea va reveni în curând dar vestea proastă este că va fi cu până la 25% mai scumpă, transmite Reuters.

Firme care se ocupă cu prăjitul cafelei, precum Lavazza, Illy, Nestle și JDE Peet, producătorul mărcii de cafea Douwe Egberts, sunt în prezent în discuții cu retailerii pentru transferul, pe seama consumatorilor, al dublării cotațiilor la cafea arabica în ultimele 12 luni, susțin mai multe surse consultate de Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Allview va lansa în România noi modele de mașini full electrice CITEȘTE ȘI FOTO Allview va lansa în România noi modele de mașini full electrice
Evenimente

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Însă, pe măsură ce firmele care se ocupă cu prăjitul cafelei cer prețuri mai mari, magazinele de băcănie și supermarketurile se opun acestor solicitări, astfel că semnarea unor noi contracte de aprovizionare se amână până la punctul în care unele magazine au rafturi goale la cafea, scrie Agerpres.

Un exemplu este lanțul de supermarketuri Albert Heijn, cel mai mare retailer din Țările de Jos, care a epuizat stocurile de cafea precum Douwe Egberts și Senseo. În cele din urmă produsele au revenit pe rafturi începând din 20 martie, însă la prețuri mai mari, a declarat un purtător de cuvânt de la Albert Heijn, după ce retailerul a finalizat discuțiile cu JDE Peet, una dintre cele mai mari firme din lume care se ocupă cu prăjitul cafelei.

'Prețurile de achiziție pentru produsele JDE Peet au crescut semnificativ. Vom absorbi o parte din aceste majorări de prețuri pentru a menține produsele accesibile', a precizat purtătorul de cuvânt de la Albert Heijn.

Prețurile globale la cafea arabica, sortimentul mai scump, au crescut cu peste 20% în acest an, după un salt de 70% pe parcursul anului trecut, după ce Brazilia, țara care produce aproape jumătate din recolta mondială de cafea arabica, a suferit una dintre cele mai grave secete din istorie.

În medie, boabele crude de cafea sunt responsabile pentru aproximativ 40% din costurile angro ale unei pungi de cafea.

Unilever vinde un nou brand CITEȘTE ȘI Unilever vinde un nou brand

Asta înseamnă că, dacă saltul înregistrat anul trecut de prețul boabelor crude de cafea ar fi transferat în totalitate în acest an, ar genera o creștere de preț de 28% pentru consumatori, spune Reg Watson, director de cercetare la banca olandeză ING. Watson crede că prețurile vor crește cu 15%-25% iar pe unele piețe consumatorii vor suporta această majorare într-o singură etapă.

Majorări de prețuri și mai mari vor apărea în țările ale căror monede s-au depreciat semnificativ în raport cu dolarul. Printre acestea se numără și Brazilia, al doilea mare consumator de cafea dar și cel mai mare producător.

Documentele consultate de Reuters arată că 3 Coracoes, o mare firmă braziliană care se ocupă cu prăjitul cafelei, a majorat prețurile cerute clienților cu 14,3% în luna martie, aceasta după ce le-a crescut cu 11% în ianuarie și cu 10% în decembrie.

Asociația firmelor care se ocupă cu prăjitul cafelei (ABIC) subliniază că majorările de prețuri în Brazilia sunt mai mari pentru că, calculate în reali brazilieni, prețurile locale la boabele de cafea au crescut cu 170% anul trecut. În replică, prețurile la cafea pe rafturile magazinelor din Brazilia au crescut cu 40% și noi creșteri ar putea apărea chiar de luna acesta, precizează ABIC.

'Oamenii au început să își modifice obiceiurile de consum. Dacă înainte obișnuiau să facă un termos mare de cafea acasă, și uneori aruncau ce rămânea, acum au început să elimine risipa', spune președintele ABIC, Pavel Cardoso.

Datele firmei de cercetare de piață Nielsen arată că volumul cafelei vândute în America de Nord și Europa, de departe regiunile cu cel mai mare consum la nivel mondial, a scăzut cu 3,8% anul trecut, pe măsură ce prețurile au crescut cu 4,6%.

Firma J M Smucker, producătorul cafelei Folgers, se așteaptă la o scădere a volumelor de vânzări în exercițiul fiscal care va începe în luna mai, pe măsură ce va majora din nou prețurile, a declarat recent directorul financiar Tucker Marshall. J M Smucker a majorat deja prețurile în lunile iunie și octombrie 2024.

Firmele care se ocupă cu prăjitul cafelei sunt îngrijorate și de faptul că, pe viitor, consumatorii, al căror buget este deja supus la presiuni, ar putea să reacționeze la prețurile mai mari prin căutarea de reduceri sau optând pentru mărcile proprii de cafea ale supermarketurilor, care sunt mai ieftine. Datele firmei de cercetare de piață Circana arată că, între 2021 și 2024, cota de piață a mărcilor proprii de cafea a crescut cu 13% în SUA, până la 23,12% din piața totală.

viewscnt
Afla mai multe despre
cafea
pret