Tabloul accidentelor rutiere: Cinci români mor zilnic. 90% din drumuri au o singură bandă pe sens, dar numărul victimelor crește mai ales pe autostrăzi

Tabloul accidentelor rutiere: Cinci români mor zilnic. 90% din drumuri au o singură bandă pe sens, dar numărul victimelor crește mai ales pe autostrăzi
scris 20 ian 2017

Peste 27.000 de accidente rutiere cu morți sau răniți au fost înregistrate, anul trecut, în România, cu aproximativ 3.000 mai multe decât în anul precedent. Numărul evenimentelor grave crește constant de mai bine de șase ani, mai ales pe autostrăzi. 

Peste 1.900 de oameni au murit anul trecut în accidente produse pe străzile din România, arată datele Poliției făcute publice de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România.

Urmărește-ne și pe Google News

Numărul victimelor a crescut și în 2016, la fel ca în ultimii 6-7 ani, marcând un plus de 20 de persoane față de 2015. Una dintre principalele cauze ale numărului ridicat de accidente grave este structura precară a rețelei de drumuri publice.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

La nivelul anului 2015, un ghid al Poliției indica faptul că 90% din drumuri au o singură bandă pe sens.

Cu toate acestea, arată aceeași sursă, în perioada 2011-2015, cea mai importantă creștere a numărului de accidente cu victime (peste 56%) a fost înregistrată pe autostrăzi. Acest fenomen s-a întâmplat în ciuda faptului că infrastructra rutieră nu s-a modificat semnificativ în perioada analizată.

EXCLUSIV Brokerii de asigurări, loviți dur de plafonarea prețurilor RCA. Ce sunt nevoiți să facă pentru a își salva afacerile și cum pot fi afectați păgubiții CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Brokerii de asigurări, loviți dur de plafonarea prețurilor RCA. Ce sunt nevoiți să facă pentru a își salva afacerile și cum pot fi afectați păgubiții

Majoritatea accidentelor grave au fost provocate de șoferi cu vârsta între 22 și 26 de ani care conduc automobile. Segmentul transportatorilor profesioniști se află pe locul al doilea.

Oboseala la volan pare să nu mai fie o cauză atât de importantă a accidentelor grave, în condițiile în care peste 40% din evenimente sunt provocate de șoferi care conduseseră în aceea zi între 1 și 3 ore.

Viteza neadecvată și, în general, nerespectarea regulilor de circulație reprezintă prima cauză a accidentelor grave.

Firmele de asigurare plătesc sume importante pentru vătămări. Plafonarea tarifelor RCA îi leagă de mâini

Accidentele cu victime reprezintă cea mai mare problemă pe care firmele de asigurare au avut-o în ultimii ani, până la plafonarea prin lege a tarifelor RCA.

În anul 2015, s-au înregistrat aproape 276.000 de dosare de daună în baza polițelor RCA vândute de asigurători, iar numărul lor a crescut, probabil, la peste 300.000 pe ansamblul anului 2016.

Daunele morale și plățile pentru vătămări corporale au ajuns să reprezinte peste 25% din totalul despăgubirilor plătite de asigurători, marcând o creștere cu 150% față de 2010.

Tarife maxime la RCA. Șoferul tânăr din București cu o mașină de clasă medie, portretul robot al marelui câștigător. Vedetele RCA vor căuta provincia CITEȘTE ȘI Tarife maxime la RCA. Șoferul tânăr din București cu o mașină de clasă medie, portretul robot al marelui câștigător. Vedetele RCA vor căuta provincia

Pe acest fond, susțin asigurătorii, plafonarea prin lege a tarifelor RCA, precum și multe dintre celelalte modificări aduse de statul roman prin ordonanța de urgență 54/2016, dau o lovitură puternică firmelor de asigurare.

“Problema cea mai mare nici măcar nu este plafonarea efectivă a tarifelor. Problema este că, concomitent cu fixarea unui preț maxim, a fost scoasă dintre criteriile care erau luate în calcul la stabilirea tarifului zona unde asiguratul conduce automobilul. În acest fel, s-a ajuns ca șoferii care conduc în orașe mici, cu puține mașini, deci cu un risc mai mic, să plătească același tarif cu cei care conduc în orașe aglomerate, ca București. Același lucru se întâmplă în cazul taximetriștilor, unde nu se face diferența între orașele unde acest mijloc de transport este foarte folosit și alte zone. Legea ne împiedică, practice, să stabilim un tarif care să reflecte cât mai corect riscul fiecărui șofer”, spune Mădălin Roșu, șeful secțiunii asigurări auto din Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România.

În ceea ce privește vătămările corporale, asigurătorii au propus plafonarea plăților la un nivel stabilit printr-un ghid realizat de Institutul de Medicină Legală Mina Minovici.

Această doleanță a asigurătorilor a fost inclusă și în proeictul legii RCA și agreată inclusiv de către reprezentanții transportatorilor și de ASF.

Proiectul a trecut, de altfel, de Senat, însă traseul său legislativ a fost oprit de adoptarea, aproape peste noapte, a Ordonanței de Urgență nr. 54/2016, care nu mai aduce noutăți în ceea ce privește plățile pentru vătămări corporale.

Riscul cel mai mare este ca, după expirarea perioadei cu tarife plafonate, asigurătorii să crească substanțial prețurile, în cazul în care au înregistrat pierderi mari în cele șase luni cu tarife fixe.

Un sfert dintre angajați au salariul minim, șoferii de camion sunt cei mai mulți astfel plătiți. Care sunt toate meseriile plătite preponderent la nivelul minim CITEȘTE ȘI Un sfert dintre angajați au salariul minim, șoferii de camion sunt cei mai mulți astfel plătiți. Care sunt toate meseriile plătite preponderent la nivelul minim

Pe de altă parte, UNSAR anunță că va desfășura anul acesta mai multe campanii pentru conștientizarea șoferilor și pentru educarea acestora, având în vedere că principala cauză a accidentelor rămâne comportamentul neadecvat în trafic.

Din 19 decembrie 2016 până pe 19 mai 2017, toate prețurile RCA au un nivel maxim stabilit prin lege, măsură unică în Europa, care a intrat și în vizorul Comisiei Europene.

viewscnt
Afla mai multe despre
rca
accidente
victime