Firmele de pompe funebre vor fi obligate să arhiveze contractele de prestări servicii încheiate și documentele fiscale timp de 5 ani, ca metodă de prevenire și combatere a evaziunii fiscale, iar o brățară din materiale care nu sunt biodegradabile, cu datele de identificare ale firmei care a acordat îngrijiri mortuare, va fi aplicată obligatoriu pe mâna dreaptă sau stângă a decedatului, pentru eventuale plângeri ulterioare ale rudelor și responsabilizarea acesteia. Noile reguli, anunțate de Profit.ro încă din luna mai ca fiind pregătite, au fost avizate acum de Guvern și vor fi aplicate de la sfârșitul lunii noiembrie.
Firmele de pompe funebre vor fi obligate să cotizeze și la un Fond de Garantare, din care să fie achitate despăgubiri în cazul neîndeplinirii sau îndeplinirii defectuoase a prestărilor de servicii funebre. Cotizația va reprezenta echivalentul a 5 ajutoare de înmormântare.
Constatând că în registrul de clasificare a ocupațiilor din România există două ocupații care conferă competența realizării îmbălsămărilor, respectiv cea de autopsier și cea de îmbălsămător, dar că formarea pentru ocupația de îmbălsămător nu a fost reglementată și nici pusă în practică, la momentul actual nefiind un standard ocupațional și un program de formare pentru ocupația de îmbălsămător, Guvernul îi va obliga pe autopsierii formați până în prezent să își completeze pregătirea într-un anumit interval.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Guvernul s-a gândit și la cerințele minime de securitate și sănătate pentru lucrătorii firmelor de pompe funebre, astfel că îi va obliga pe angajatori să aibă în schema de personal cel puțin 3 salariați cu atribuții în transportul decedatului. Numărul fix de 3 angajați a fost calculat de guvernanți pornindu-se de la ideea că pentru o persoană cu vârsta cuprinsă între 19 și 45 de ani ar trebui ridicată și purtată frecventă de către fiecare transportator, prin împărțirea sarcinii, o greutate de maximum 30 de kilograme. Ținând cont că greutatea medie a unui adult este de 70 de kilograme, iar a unui sicriu este de 30 kilograme, rezultă un număr de 3 angajați necesari pentru efectuarea transportului decedaților, a fost calculul Guvernului.
Peste sicriu va fi turnat var cloros și numai după aceea angajații cimitirului vor acoperi sicriul cu pământ.
Din acest motiv, prestatorii de servicii funerare vor fi avizați de consiliile locale din punct de vedere atât al capacității financiare, cât și profesionale
Guvernul va interzice totodată fotografierea corpului defunctului fără acordul aparținătorilor, excepții fiind permise doar pentru fotografierea în cadrul procedurilor judiciare, și va stabili că procedura de îmbălsămare este obligatorie atunci când familia decide să expună decedatul în locuri publice, inclusiv la capelă, cu sicriul deschis, când decedatul este transportat într-o altă localitate decât cea în care a fost decesul, la o distanță mai mare de 30 de kilometri, în situația în care cauza medicală a decesului impune îmbălsămarea ca măsura de profilaxie și reducere a riscului biologic.
În cazul înhumării, eșantioane din substanțele folosite vor fi puse alături de defunct, în siciu, în flacoane din material plastic de minimum 50 mililitri, este o altă idee concepută la nivelul Guvernului. Eșantioanele vor fi etichetate cu denumirea produsului, a producătorului și a firmei de pompe funebre.
În spitale și în cimitire va fi interzisă orice formă de publicitate pentru firmele prestatoare de servicii funerare.