Spotify Technology și-a extins serviciul de streaming muzical în Rusia, care este piața internațională cu cel mai rapid ritm de dezvoltare în acest domeniu, și în alte 12 țări, în cadrul strategiei de dezvoltare a companiei, după ce anul trecut a intrat în India, transmite Reuters.
Compania va începe să ofere servicii gratuite și pe bază de abonament pe cele 13 piețe, care mai includ Albania, Belarus, Bosnia & Herzegovina, Croația, Kazahstan, Kosovo, Republica Moldova, Montenegro, Macedonia de Nord, Serbia, Slovenia și Ucraina, scrie News.ro.
Directorul general Spotify, Daniel Ek, a discutat despre lansarea serviciului de streaming în Rusia și Coreea de Sud în timpul conferinței cu analiștii referitoare la rezultatele financiare din primul trimestru, dar nu a menționat atunci momentul când urma să aibă loc.
În urma acestei extinderi, Spotify va fi prezentă pe 92 de piețe la nivel mondial.
Directori ai companiei au explicată să creșterea puternică din timpul pandemiei a convins Spotify să continue planurile de lansare.
Rusia este a 17-a mare piață din lume pentru streamingul muzical, unde 87% dintre oameni accesează muzică online, potrivit Federației Internaționale a Industriei Fonografice. Noile piețe reunesc 250 de milioane de posibili clienți, a arătat compania.
Podcasturile, o investiție majoră a Spotify, nu vor fi lansate încă în regiune, întrucât piața abia se formează în Rusia.
Pe piața din Rusia, serviciul premium al Spotify va costa 169 de ruble (2,38 dolari) pe lună, comparativ cu 9,99 de dolari în Statele Unite.