Guvernul de la Paris nu este departe de a reuși să-și reducă de la 19% la 15% participația deținută la producătorul auto Renault, a afirmat marți ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, la postul de radio Europe 1, transmite Reuters.
"Vom reveni la participația de 15%' imediat ce acest obiectiv poate fi realizat protejând interesele plătitorilor de taxe. Nu vom pierde bani în urma acestei tranzacții. Nu suntem departe de a reuși asta", a explicat Macron.
Oficialul a adăugat că este mai degrabă în favoarea menținerii alianței dintre Renault și Nissan, așa cum a fost stabilită în 2002, decât în favoarea unei fuziuni între cei doi producători auto, iar statul francez îl sprijină pe directorul general al alianței, Carlos Ghosn.
Și premierul francez Manuel Valls a dat asigurări duminică că Executivul de la Paris vrea ca alianța dintre Renault și Nissan să continue și se va opune unei fuziuni între cele două companii auto.
Săptămâna trecută, o serie dintre directorii Nissan s-au declarat preocupați de creșterea influenței Guvernului francez la Renault. Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault. Cu toate acestea, Nissan nu are în prezent drepturi de vot la Renault, în timp ce statul francez, care în aprilie și-a majorat participația deținută la Renault de la 15% la 19,7%, a reușit să-și dubleze drepturile de vot la grupul auto.
Surse care au dorit să-și păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, face presiuni asupra șefului Renault, Carlos Ghosn, să inițieze o fuziune completă cu partenerul de alianță Nissan, în termenii doriți de Guvernul de la Paris. Vineri a fost convocată o reuniune extraordinară a Consiliului de Administrație de la Renault, pe fondul tensiunilor crescute dintre Guvernul francez și grupul auto pe tema alianței dintre Renault și Nissan.
Manuel Valls a dezmințit informațiile privind fuziunea, exprimându-și speranța că actuala alianță va continua. 'Statul își joacă pe deplin rolul în alianță, ca acționar. În același timp, avem deplină încredere în directorii Nissan și Renault', a precizat oficialul francez. Acesta a reafirmat că Executivul și-ar putea reduce participația deținută la Renault de la 19,7% la aproximativ 15%.
Alte surse susțin că directorul general al alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a ignorat solicitările autorităților de la Paris și în schimb ar putea reactiva propriile sale planuri privind consolidarea. Aceste planuri includ o fuziune completă, dar cu o influență mai redusă a Guvernului de la Paris, listarea la bursele de la Tokyo și Paris și stabilirea unui alt sediu central.
Nissan a propus modificarea termenilor alianței cu Renault prin majorarea participației pe care grupul nipon o deține la partenerul francez, în ideea de a echilibra relația dintre cei doi parteneri în conformitate cu noile realități economice, apreciază sursele. Anul trecut, Nissan a vândut un număr de două ori mai mare de autovehicule decât Renault și a contribuit cu cea mai mare parte, 1,56 miliarde de euro, la profitul total de 1,9 miliarde de euro realizat de Renault.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpres