Peste 2 milioane de comenzi au fost predate, de către companiile din retail către curieri, ȋn weekend-ul de Black Friday 2021. Volumele predate ȋn intervalul vineri-duminică sunt de aproximativ 2,5 ori mai mari față de un weekend obișnuit.
79% din totalul comenzilor predate în primele trei zile ale campaniei au fost ȋmpărțite ȋntre primii trei jucători din piața de curierat: Fan Curier, Sameday și Cargus. Vârful comenzilor s-a înregistrat în ziua de vineri, când au fost ridicate circa 1,2 milioane din totalul comenzilor plasate în primul weekend al campaniei de Black Friday.
Curierii au lucrat non-stop pe parcursul campaniei, astfel ȋncât peste jumătate (58%) dintre livrările online preluate de la retaileri vineri, ȋn prima zi de BF, au fost livrate foarte rapid, ȋn weekend, iar la finalul zilei de marți, procentul de livrare a ajuns la 95%, arată o analiză a startup-ului de tehnologie Innoship.
Munca curierilor a fost ușurată și de creșterea numărului punctelor fixe de tip locker sau pick-up points. Preferința consumatorilor pentru flexibilitate în opțiunile de livrare este confirmată și prin faptul că 20% din volumele retailerilor care au implementat opțiunea de livrare la puncte fixe prin integrarea cu Innoship, au ajuns ȋn lokere.
Campania de Black Friday reprezintă debutul celei mai aglomerate perioade din an pentru retaileri și curieri. Până la sărbători, volumul de colete va rămâne la un nivel crescut, având ȋn vedere că retailerii pregătesc noi campanii și oamenii ȋncep deja să comande cadourile pentru sărbătorile de iarnă.